Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çoksesli Koro I THO 333 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları sazakn
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı koro kavramı hakkında genel bilgi vermek, koroyu oluşturma bilincinin yanı sıra koroda söyleme davranışının kazandırılması, küçük çapta eserlerden başlayarak iki, üç ve dört sesli eserlerin seslendirilmesi. Öğrencileri ses özelliklerine göre gruplandırarak ses grupları arasında tını ve uyum sağlama alıştırmaları. Ses, soluk, söz bağlantısını sağlayıcı alıştırmalar ve bunları sınıf düzeyine uygun olan koro eserlerinde uygulama. Koro kültürü, koro disiplini ve iletişim konularında bilgi ve bakış açısı kazanma.
Dersin İçeriği Koroda ses eğitiminin hedefleri doğrultusunda bireye, bedensel ve zihinsel olarak hazır olma, doğru duruş, bedensel gevşeme, esneklik ve ruhsal rahatlama alışkanlığı kazandırılmasına yönelik uygulamalar. Doğru solunuma dayalı olarak ses üretme, sesi doğru yerde ve doğru bir entonasyonla kullanma, rezonans bölgelerinde büyüterek zenginleştirme, koro ile kaynaşık ses elde etme çalışmaları,
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Koro hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sözlü Sınav,
2 Birlikte söylemeye gönüllü olur. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
3 Ses-soluk-söz bağlantısı kurup, öğretmen eşliğinde örnekleme yapar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sözlü Sınav, Performans Görevi,
4 Koro disiplini kazanır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi,
5 Farklı ses gruplarının birleşmesiyle oluşan ses bütünlüğünü irdeler. Benzetim, Problem Çözme, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 koro kavramı hakkında genel bilgilendirme
2 koro kavramı ve ses grupları hakkında genel bilgilendirme,ses gruplarının seçimi
3 Ses-soluk-söz bağlantısı egzersizleri
4 Ses-soluk-söz bağlantısı egzersizleri
5 Ses-soluk-söz bağlantısı egzersizleri
6 koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve kanon seslendirme
7 koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve kanon seslendirme
8 koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve iki sesli eserler seslendirme
9 koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve iki sesli eserler seslendirme
10 koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve üç sesli eserler seslendirme
11 koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve üç sesli eserler seslendirme
12 koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve dört sesli eserler seslendirme
13 koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve dört sesli eserler seslendirme
14 koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve dört sesli eserler seslendirme
Kaynaklar
Ders Notu Çevik, Suna; (1997) "Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri", Ankara:Doruk Yay.
Ders Kaynakları Egüz, Saip; "Piyano Eşlikli Halk Türküleri
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Sözlü Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Sözlü Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 2 4 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6