Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Edebiyatı II | THO 334 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dilek CANTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk edebiyatının en köklü geleneği olan Destan söyleme ve oluşturma geleneğinden öğrencileri haberdar etmek. Ünlü Türk destanlarımızdan ve milli, manevi değerlerinden bahisle; öğrencilerde milli bir kimliğin oluşmasında katkıda bulunmak. |
Dersin İçeriği | Destan nedir, yazılı destanların ayırt edici özellikleri, Oğuzlarn destanları, Dede Korkut, Dede Korkutn kimliği, Dede Korkut Kitabının bulunuşu, Vatikan ve Dresten nüshaları, Dede Korkut Hikâyeleri, Dede Korkut Kitabı ve Dede Korkut Hikâyeleri İle ilgili incelemeler, halk edebiyatımız içinde Dede Korkut Kitabıın yeri, halk hikâyesi kavramı ve tanımı, Türk halk hikâyeleri, halk hikâyelerinin kayda geçirilmesi, hikâye örnekleri, meddah hikâyeleri, hikâye incelemeleri, Türk dünyasında Türk halk hikâyeleri, Azerbaycan ve diğer Türk cumhuriyetleri halk hikâyeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Destan kavramını ve edebiyattaki yerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Dede Korkut hikayelerinin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Türk destanlarının özelliklerini analiz eder. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Oğuzların destanları hakkında yorumlar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Yazılı destanların ayırt edici özelliklerini sınıflandırır. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Anonim halk edebiyatı ürünlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Destan nedir | Kaynak kitaplardan konu takibi |
2 | Yazılı destanların ayırt edici özellikleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
3 | Türk Destanları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
4 | Türk Destanları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
5 | Türk Destanları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
6 | Türk Destanları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
7 | Destanlarda tipler Alp Tipi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
8 | Gazi, Veli Tipi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
9 | Dede Korkut ve Oğuz Kağan Destanı Mukayesesi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
10 | Dede Korkut Hikâyeleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
11 | Dede Korkut Kitabının bulunuşu, Vatikan ve Dresten nüshaları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
12 | Dede Korkut Hikâyeleri İle ilgili incelemeler | Kaynak kitaplardan konu takibi |
13 | Hikaye incelemeleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
14 | Destan Dede Korkut ve halk hikayeleriyle ilgili genel değerlendirme | Kaynak kitaplardan konu takibi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SÜMER, Prof. Dr.Faruk; Oğuzlar(Türkmenler), Tarih, Boy Teşkilatı, Destanları, İlavelerle 3. Basım , Ana Yay. 1. Tarih Dizisi 1.Elif Ofset, İst. 1980. KAFESOĞLU, Prof. Dr. İbrahim; Türk Millî Kültürü, 3. Basım, Boğaziçi Yay., İstanbul, 1984. CAFEROĞLU, Prof. Dr. Ahmet; Türk Kavimleri,Enderun Kitabevi, İstanbul, 1988. ÖGEL, Prof. Dr. Bahaeddin; Türk Kültür Tarihine Giriş, 9 Cilt Kültür ve Turizm Bakanlığı Yay:638, kültür Eserleri Dizisi :46 Ankara, 1985. TANERİ, Prof. Dr. Aydın; Türk Kavramının Gelişmesi, Ankara Üniv. Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Yay. Ankara , 1983. KAFESOĞLU, Prof. Dr. İbrahim; Türk Bozkır Kültürü, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yay. Ankara, 1987. TANERİ, Prof. Dr. Aydın; Türk Devlet Geleneği , Töre Devlet Yayınevi, Ankara, 1981. ELÇİN, Şükrü; Halk Edebiyatına Giriş, kültür Bak. Ankar , 1986. BORATAV, P. Naili; 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi 100 Soruda Dizisi , İstanbul,1982. SAKAOĞLU, Saim; Efsane Araştırmaları, Ankara, 1987. ERGİN, Muharrem; Dede Korkut Kitabı 1-2, TDK Yay., Ankara 1997 KÖPRÜLÜ, Fuat , Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar, İstanbul,1918. KÖPRÜLÜ, Fuat, Türk Saz Şairleri Antolojisi, C. II, III, Kanaat Kitabevi, İstanbul, 1940. YALGIN , A, Rıza; Cenupta Türkmen Oymakları,1-2-, İst., 1932-, Ankara 1933. ARSUNAR, Ferruh; Köroğlu, T. İş Bankası Yayını, Ankara, 1963 BALİ, Muhan; Ercişli Emrah ve Selvihan Hikâyesi, Ankara 1973 |
Ders Kaynakları | GÖKALP , Ziya, Türk Medeniyeti Tarihi, Toker Yay. 216, Doğudan Batından Seçmeler Dizisi 17, Serbest Matbaası, İstanbul, 1989. ERKAN, Hüsnü, (Canan Erkan ile) , Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar, Kültür Bakanlığı Yay:2142, HAGE:273., Ankara 1998.x AND, Metin; Oyun ve Bügü, İş Bank. Kültür Yay.:144, Baha Matbaası, İstanbul, 1974. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 14 | 28 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 167 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |