Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimi III | TMB 329 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin en önemli amacı, sanatçı adayı olan öğrencilerin, öğrenciliklerinin ilk gününden mesleklerinde geçirecekleri son güne kadar sahip oldukları seslerini nasıl korumaları gerektiğini öğrenmektir Dersin amaçlarından bir diğeri de öğrencinin ses organlarına zarar vermeden nasıl kullanabileceğini kapsayan bilgi ve becerilerin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | İnsan sesinin fizyolojik kullanımı esnasında KostoAptominal solunum denilen sistemin öğretilmesi (göğüs kafesinin alt kısmı ile karın kaslarının kullanılarak nefes alıp verme şekli). Sesin şiddeti ile frekansı ilişkilerinin tınıyı değiştirmeden volümü, volümü değiştirmeden tınıyı değiştirmenin yöntemin öğretilmesi.7 li, 8 li,9 lu ...gibi aralıklardan oluşan ilerlemiş şan egzersizlerinin vokal eşliğinde kromatik olarak uygulanması. Öğrencinin psikolojik ve anatomik durumunun ideal konumda olmasının sağlanmaya çalışılması(Anksiyete ve fizik-kondisyon durumları gibi). Ses çizgisinin oturmasının sağlanması(ağız pozisyonunu bozmadan bütün seslerin aynı çizgide ve renkte çıkarılması). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) İnsan sesinin fizyolojik kullanımı esnasındaki KostoAptominal solunum sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | 2) Sesin şiddeti ile frekansı ilişkilerinin tını - volüm dinamikleri bazında uygulamasını yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | 3) 7 li, 8 li,9 lu ses egzersizlerinin sese uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | 4) Öğrencinin psikolojik ve anatomik durumunun ideal konumda olmasının gerekliliğini savunur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | 5) Ses çizgisinin oturması gereği hakkında edindiği bilgileri geliştirerek kendine uyarlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan sesinin fizyolojik kullanımı esnasında KostoAptominal solunum denilen sistemin öğretilmesi (göğüs kafesinin alt kısmı ile karın kaslarının kullanılarak nefes alıp verme şekli). | |
2 | İnsan sesinin fizyolojik kullanımı esnasında KostoAptominal solunum denilen sistemin öğretilmesi (göğüs kafesinin alt kısmı ile karın kaslarının kullanılarak nefes alıp verme şekli). | |
3 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
4 | Sesin şiddeti ile frekansı ilişkilerinin tınıyı değiştirmeden volümü, volümü değiştirmeden tınıyı değiştirmenin yöntemin öğretilmesi. | |
5 | Sesin şiddeti ile frekansı ilişkilerinin tınıyı değiştirmeden volümü, volümü değiştirmeden tınıyı değiştirmenin yöntemin öğretilmesi. | |
6 | Sesin şiddeti ile frekansı ilişkilerinin tınıyı değiştirmeden volümü, volümü değiştirmeden tınıyı değiştirmenin yöntemin öğretilmesi. | |
7 | 7 li, 8 li,9 lu ...gibi aralıklardan oluşan ilerlemiş şan egzersizlerinin vokal eşliğinde kromatik olarak uygulanması. | |
8 | 7 li, 8 li,9 lu ...gibi aralıklardan oluşan ilerlemiş şan egzersizlerinin vokal eşliğinde kromatik olarak uygulanması. | |
9 | 7 li, 8 li,9 lu ...gibi aralıklardan oluşan ilerlemiş şan egzersizlerinin vokal eşliğinde kromatik olarak uygulanması. | |
10 | Öğrencinin psikolojik ve anatomik durumunun ideal konumda olmasının sağlanmaya çalışılması(Anksiyete ve fizik-kondisyon durumları gibi). | |
11 | Öğrencinin psikolojik ve anatomik durumunun ideal konumda olmasının sağlanmaya çalışılması(Anksiyete ve fizik-kondisyon durumları gibi). | |
12 | Ses çizgisinin oturmasının sağlanması(ağız pozisyonunu bozmadan bütün seslerin aynı çizgide ve renkte çıkarılması). | |
13 | Ses çizgisinin oturmasının sağlanması(ağız pozisyonunu bozmadan bütün seslerin aynı çizgide ve renkte çıkarılması). | |
14 | Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ses ve Nefes Çalışmalarına Yönelik Eserler. |
Ders Kaynakları | Saip Egüz, “Toplu Ses Eğitimi”, Şadan Güvenir, Ses “Yapısal İçsel bilincin oluşturulması”. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |