Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kompozisyon | TBB 317 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çok seslendirme çalışmasının son adımı olan kompozisyon bilgilerinin verilmesi ve beste yapabilme teknikleri. |
Dersin İçeriği | Kompozisyon yapabilecek düzeyde bilgi ve tecrübelerin aktarılması, besteleme teknikleri, prozodi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Armoni bilgilerinden yola çıkarak verilen bir bas ezgisi üzerinde kompozisyon yapar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Armoni bilgilerinden yola çıkarak verilen bir soprano ezgisi üzerinde kompozisyon yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Beste yapma tekniklerini kavrar ve beste yapar. | Bireysel Çalışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, Proje / Tasarım, Ödev, |
4 | Yaptığı besteleri önce ana basamakları kullanarak çok seslendirebilmeyi kavrar. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Yaptığı besteleri çok seslendirirken yan basamakları kullanabilmeyi kavrar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Çok seslendirilmiş ya da monofonik bir eseri analiz eder. | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Armoni ile ilgili bilgilerin tekrarı. | |
2 | Verilen bas ezgisi üzerinde kompozisyon çalışması. | |
3 | Verilen bas ezgisi üzerinde kompozisyon çalışması. | |
4 | Verilen soprano ezgisi üzerinde kompozisyon çalışması. | |
5 | Verilen soprano ezgisi üzerinde kompozisyon çalışması. | |
6 | Bilinen bir koro ezgisinin kompozisyonunun yapılması. | |
7 | Bilinen bir koro ezgisinin kompozisyonunun yapılması. | |
8 | Bilinen bir koro ezgisinin kompozisyonunun yapılması. | |
9 | Prozodi | |
10 | Prozodi çalışmaları | |
11 | Besteleme teknikleri | |
12 | Besteleme çalışmaları | |
13 | Besteye sözün oturtulması. | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 5 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |