Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etnomüzikoloji | TBB 214 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Birbirinden farklı kültürlerde yer alan müziklerin algılanmasında ve yeniden anlatılmasında, her toplumun kendi kültürel değerleri ve dili doğrultusunda oluşturduğu bir müzik terminolojisi vardır. Bununla birlikte, yaklaşık elli yıldan bu güne Etnomüzikoloji kendi disiplin anlayışı doğrultusunda bir terminoloji arayışı içindedir. Bu dersle değişik toplumlardaki yerel müzik terminolojisini araştırma, terimlerin ortaya çıkış biçimleri, terimlere yüklenen anlamlar gibi konular metinler üzerinden çalışma yapılarak anlaşılmaya çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Tarihsel müzikoloji. Tarihsel çalışmalar. Ses sistemi çalışmaları. Teori çalışmaları.Analiz çalışmaları. Müzikolojik çalışmalarda metot. Kaynak. Kaynaklarındeğerlendirilmesi. Karşılaştırmalı Müzikoloji. Etnomüzikoloji. Popüler hareketler.1945 sonrası gelişmeler. Bilim tartışmaları. Bilim olarak devrimler. Politikkavramlar, Enstitüler ve yapıları, Kuzey Amerika ve Avrupa’nın geçmişi.Müzikoloji ve Etnomüzikoloji de çağdaş teorik konular; Teori ve kültür, Toplumlarve onların müzikleri, Etniklik, Ulusallık, Küreselleşme ve diaspora, Irk, Cinsellikve cinsiyet. Müzikolojinin diğer bilim dalları ile ilgisi. İnter-disipliner çalışmalar.Müzik antropolojisi. Müzik sosyolojisi. Müzik felsefesi. Müzik estetiği. Müzikpsikolojisi. Müzik pedagojisi. Akustik. İlk derlemeler. yeni tarihçiler. Müzikteorileri ve analiz.Content Historical musicology. Historical studies. Sound Systems. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Öğrencinin bu derste öğrendiği kavramlar doğrultusunda müzikolojik metinleri yorumlaması ve araştırma yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | 2) Kültürel kodları, ürünler ve söylemler üzerinden daha derinlemesine değerlendirebilme vizyonu ve çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | 3) Bilimsel ve sanatsal kapasiteyi artırarak sözlü, yazılı ve uygulamalı iletişim kurma becerisini artırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | 4) Bilimsel ve sanatsal alanda gereksinim duyduğu metot, araştırma ve uygulamaları sahiplenerek yeni sonuçlar ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | 5) Tarihsel mirasın kökten kopmadan koruyan yeni çalışmaların gelecek nesillere ulaştırma açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | 6) Alanında kazanılan ileri bilgileri sanat, bilim ve uygulamalardaki problemlerde kullanabilme becerisi kazanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik Tarihi ve tarihsel müzikoloji, etnomüzikoloji | |
2 | Müzikolojide inceleme metodları | |
3 | Yeni Müzikoloji | |
4 | Yeni Müzikoloj | |
5 | Sosyomüzikoloji | |
6 | Toplumsal cinsiyet çalışmaları | |
7 | Toplumsal cinsiyet çalışmaları | |
8 | Popüler Müzikoloji | |
9 | Müzikde Eleştiri | |
10 | Müzikde Eleştiri | |
11 | Metin incelemesi | |
12 | Metin incelemesi | |
13 | Metin incelemesi | |
14 | Metin incelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları, müzikoloji dergilerinden makaleler |
Ders Kaynakları | Pruett, James W., and Thomas P. Slavens (1985). Research guide to musicology. Randel, Don Michael, ed. (4th ed. 2003). Harvard Dictionary of Music, pp. 452?454. The Belknap Press of Harvard University Press S. Sadie- The new Grove Dictionary of Music and Musicians van der Merwe, Peter (1989). Origins of the Popular Style: The Antecedents of Twentieth Century Popular Music |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 5 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Proje / Tasarım | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 97 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |