Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gençlik Kültürleri, Medya ve Tasarım | GSF 047 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT KABAŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT KABAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste gençlik kültürlerinin dönüşümünün, medya ve tasarım formları ile ilişkileri bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Günümüzde gençlik kültürleri her ne kadar farklılıklarıyla çok kültürlü yapının zengin ve renkli görünümüne katkı sağlasalar da, esasen orta sınıfın değerleri etrafında şekillenen popüler kültürün içinde yeniden anlam kazanmanın ötesine gidememektedirler. Bir başka deyişle, medya aracılığıyla muhalif olma özelliklerini de yitiren gençlik kültürleri ironik bir biçimde karşısında oldukları sistemin bir parçası haline gelmeye başlamışlardır. ‘Gençlik Kültürleri, Medya ve Tasarım’ dersi bağlamında, gençlik kültürlerinin bu çerçeve içerisinde geçirmiş oldukları dönüşüm irdelenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler gençlik kültürlerinin nasıl dönüştüğünü öğrenecekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Öğrenciler gençlik kültürlerinin toplumu nasıl etkileyebileceğini öğrenecekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Öğrenciler gençlik kültürleri, medya ve tasarım arasındaki ilişkinin önemini kavrayacaklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gençlik Kültürlerinin Sosyolojik Kökenleri | |
2 | Şikago ve Birmingham Okulları | |
3 | Post Altkültürel Teori | |
4 | Gençlik Kültürleri – Karşı-kültür denklemi | |
5 | Popüler Kültür ve Medya: Kuramsal Yaklaşımlar | |
6 | Popüler Kültür ve Medya: Kuramsal Yaklaşımlar | |
7 | 50’ler ve 60’lar: Beat ve Hip Kuşağı | |
8 | 70’ler: Tarzın Anlamı | |
9 | 80’ler ve Sonrası: Tüketim ve Haz Odaklı, Medya Merkezli Gençlik Kültürleri (Yeni Kabileler) | |
10 | 80’ler ve Sonrası: Tüketim ve Haz Odaklı, Medya Merkezli Gençlik Kültürleri (Yeni Kabileler) | |
11 | Hegemonik Üstyapı ve Gençlik Kültürleri | |
12 | Gençlik ve Tasarım Kültürüne İlişkin Güncel Örnekler | |
13 | Gençlik ve Tasarım Kültürüne İlişkin Güncel Örnekler | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Thornton, S., Club Cultures: Music, Media and Subcultural Capital, Cambridge: Polity Press, 1995. Dellaloğlu, B., Frankfurt Okulu’nda Sanat ve Toplum, Ankara: Bağlam Yayınları, 2000. McGregor, C., Pop Kültür Oluyor, (çev. Gürol Özferendeci), İstanbul: Çivi Yazıları, 2000. Oskay, Ü., XIX. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri, İstanbul: Der Yayınları, 2000. Storey, J., Popüler Kültür Çalışmaları: Kuramlar ve Metodlar, (çev. Koray Karaşahin) İstanbul: Babil Yayınları, 2000. Ritzer, G., Toplumun McDoladlaştırılması: Çağdaş Toplum Yaşamının Değişen Karakteri Üzerine Bir İnceleme, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2001. Muggleton, D., Inside Subculture:The Postmodern Meaning of Style, New York: Oxford International Publishers Ltd., 2002. Bennett, A., Harris,K. K.,After Subculture: Critical Studies in Contemporary Youth Culture, Houndmills: Macmillan, 2004. Hebdige, D., Altkültür: Tarzın Anlamı, İstanbul: Babil Yayınları, 2004. Strinati, D., An Introduction to Theories of Popular Culture, London: Routledge, 2004. Jenks, C., Subculture: Fragmentation of Social, London: Sage Publication, 2005. Laughey, D., Music and Youth Culture, Edinburgh: Edinburgh University Press, 2006. Wicke, P., Mozart’tan Madonna’ya: Popüler Müziğin Bir Kültür Tarihi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2006. Gelder, K., Subcultures: Cultural Histories and Social Practice, New York: Routledge, 2007. Storey, J., Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction, London: Longman, 2009. Konyar, H., Türkiye’de Medya Endüstrisi ile Kurulan ‘Kültürel Farklılıklar’, Ankara: Ütopya Yayınevi, 2011. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 50 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
1. Final | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |