Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Politikaları ve Analizi | UKY 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Duygu DEMİROL DUYAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu politikası modellerini ve karar verme tekniklerini öğrenmek, karar tasarıları ve politika taslakları oluşturabilmek, kamu politikalarını analiz edebilmektir. |
Dersin İçeriği | Kamu politikasının tanımlanması ve temel özellikleri, politika türleri, kamu politikası modelleri ve modellerin kullanımı, kamuda karar verme yöntemleri, kamu politikası analiz yöntemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu politikasını, türlerini ve temel özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
2 | Kamu politikası modellerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
3 | Kamu politikalarına ilişkin karar verme modellerini öğrenir ve kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kamu politikalarını analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Kamu politikaları ve kararların oluşum süreçlerini açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu politikasının tanımlanması, çeşitleri ve özellikleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
2 | Kamu politikasının tarihsel gelişimi | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
3 | Kamu politikası aktörleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
4 | Kamu politikası sorununun ortaya çıkması | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
5 | Kamu politikalarının formüle edilmesi | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
6 | Kamu politikalarının uygulanması | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
7 | Kamu politikalarının değerlendirilmesi | |
8 | Ara Sınav | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
9 | Kamu politikalarının değişimi ve ortadan kalkması | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
10 | Kamu politikasına karar verme modelleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
11 | Kamu politikası analiz modelleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
12 | Kamu politikası analiz yöntemleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
13 | Kamu politikası analizi örnek olay incelemesi 1 | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
14 | Kamu politikası analizi örnek olay incelemesi 2 | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Öğretim üyesinin ders notları -Yıldız, Mete (2012), Kamu Politikası Ders Notları, TÜBA Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=66 |
Ders Kaynakları | - Yıldız, Mete ve Zahid Sobacı (2013), Kamu Politikası, Adres Yayınları, Ankara. - Çevik, Hasan Hüseyin ve Demirci, Süleyman (2012), Kamu Politikası, Seçkin Yayınları, Ankara. - Kaptı, Alican (2011), Kamu Politika Süreci, Ankara: Seçkin Yayıncılık. - Kartal, Filiz (2011), Türkiye´de Kamu Yönetimi ve Kamu Politikaları, Ankara: TODAİE Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, çağdaş yönetim anlayışı, kentleşme, çevre sorunları, kamu politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 239 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |