Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye´Nin Yönetim Yapısı | UKY 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.gör. İlknur Rabia TÜRKÖLMEZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Türkiye’de kamu yönetiminin örgütlenmesi, Türk kamu yönetiminin özellikleri, merkezi yönetim, yardımcı kuruluşlar, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlar, yerel yönetimler ve hizmet yerinden yönetim kuruluşları, Türk kamu yönetiminde değişim ve yeniden yapılanma, kamu yönetiminin denetimi. Kamu politikası analizi, kamu politikası yaklaşımları ve Türkiye’de kamu politikalarının değerlendirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk kamu yönetimi"nin niteliklerini analiz eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Kamu yönetimi"nin teşkilatlanması ve işleyişine eleştirel gözle bakar. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Osmanlı’dan Cumhuriyete intikal eden yönetsel kurumlar ve yönetsel kültürü inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kamu yönetimi"nin sorunlarını inceler. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav , |
5 | Türkiye’de kamu yönetimi reformu çalışmalarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
6 | Türkiye’de kamu politikası oluşturma ve politika değerlendirme sürecini eleştirel gözle inceler. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu yönetimi"nin teşkilatlanması ve işleyişi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Kamu politikası analizi ve siyasa yapımı | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Türk kamu yönetimi"nin nitelikleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Merkezi yönetim teşkilatı: Cumhurbaşkanı ve Başbakanlık | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Organisation of central government: the council of ministers, and agencies that assist to central government | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Bakanlıklar ve taşra teşkilatı | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Düzenleyici Kurullar | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Fonksiyonel yerinden yönetim kuruluşları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Türkiye’de yerel yönetimler | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Osmanlı’dan Cumhuriyete intikal eden yönetsel kurumlar ve yönetsel kültür | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Kamu yönetimi"nin denetimi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Türkiye’de kamu politikası ve politika değerlendirme | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Kamu yönetimi"nin sorunları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Türkiye’de kamu yönetimi reformu | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ÇEVİK, Hasan Hüseyin, Türkiye’de Kamu Yönetimi Sorunları, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2004. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, çağdaş yönetim anlayışı, kentleşme, çevre sorunları, kamu politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 191 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |