Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye´De Yerel Yönetimler | UKY 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSA EKEN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdülkadir AKSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk yerel yönetim sisteminin tarihsel gelişimi, ilözel idaresi, belediye ve köylerin tanınması |
Dersin İçeriği | Yerel yönetimlerin tanımı, önemi, dayandığı değerler, yerel demokrasi, Türkiye?de yerel yönetimlerin gelişimi, Anayasa¬larda yerel yönetimler, yerel yönetim kuruluşları; belediye, büyükşehir belediyesi, il özel idaresi ve köyler; görevleri, organları ve yönetimi, yerel yönetim birlikleri, yerel yönetimlerde hizmet yöntemleri, merkezi yönetim ile ilişkiler, yerel yönetimlerde yeniden yapılanma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yerel yönetimlerin dayandığı temel değerleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Türkiye?de yerel yönetimlerin dayandığı temel değerleri ve denetim usullerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Yerel demokrasi kavramını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Yerel yönetim ve demokrasi ilişkisine eleştirel gözle bakar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Türk Anayasalarında yerel yönetimleri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | 1982 Anayasasında yerel yönetimlerin ne şekilde yer aldığını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yerel yönetimlerin tanımı | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
2 | Yerel yönetimlerin önemi | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
3 | Yerel yönetimlerin dayandığı değerler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
4 | Yerel demokrasi | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
5 | Türkiye?de yerel yönetimlerin denetimi | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
6 | Türk Anayasalarında yerel yönetimler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
7 | 1982 Anayasasında yerel yönetimler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
8 | Belediyeler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
9 | Büyükşehir Belediyeleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
10 | İl özel idareleri ve köyler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
11 | Yerel yönetimlerde hizmet yöntemleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
12 | Yönetimler arası ilişkiler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
13 | Yerel yönetimlerle ilgili sorunlar | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
14 | Yerel yönetimlerde yeniden yapılanma | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | KELEŞ, Ruşen, Yerinden Yönetim ve Siyaset, Cem Yayınevi, 4. Basım,İstanbul, 2000. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, çağdaş yönetim anlayışı, kentleşme, çevre sorunları, kamu politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | ||||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | ||||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | ||||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | ||||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | ||||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 30 | 60 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 201 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |