Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetimde Halka İlişkiler ve Tanıtım | UKY 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulkadir Aksoy, Aşr. Gör. Ömer Faruk Köktaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Halkla ilişkiler alanındaki temel kavram ve yaklaşımları inceleyerek, kamu yönetiminde halkla ilişkiler uygulamalarını anlamaktır. |
Dersin İçeriği | Halkla ilişkilerin doğuşu ve öneminin artması, halkla ilişkiler ve benzeri kavramlar arasındaki ilişkiler, halkla ilişkiler ve iletişim araçları, halkla ilişkiler uygulamasında araçların seçimi, halkla ilişkilerin kamu kesiminde kullanılması, halkla ilişkiler uygulamasındaki eksikliklerin sonuçları, kuruluş içi halkla ilişkiler, kriz döneminde halkla ilişkiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilerin Önem ve İşlevi | |
2 | Örgütler Açısından Halkla İlişkilerin Amaçları | |
3 | Halkla İlişkiler Modelleri | |
4 | Halkla İlişkilerde Araç ve Yöntemler | |
5 | Yönetimde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Temel İlkeler | |
6 | Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler | |
7 | Örgütün Hizmet ve Faaliyetlerinin Halka Tanıtılmasında Kullanılan Araçlar | |
8 | Yönetimde Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Kurum İmajına Etkisi | |
9 | Yönetimde Halkla İlişkilerin Örgütlenmesi | |
10 | Yeni İletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler | |
11 | Kamu Sektöründe Halkla İlişkiler | |
12 | ABD ve Avrupa’da Halkla İlişkiler | |
13 | Kriz Dönemlerinde Halkla İlişkiler | |
14 | Kamu ve Özel Sektörde Halkla İlişkiler Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. BALTA PELTEKOĞLU, Filiz, Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yayınları, İstanbul,1998 2. IŞIK, M. ve AKDAĞ, M., Dünden Bugüne Halkla İlişkiler, 2. Baskı, Eğitim Kitabevi, Konya, 2011 3. GÜLLÜPINAR, Hasan, Yönetimde Halkla İlişkiler, Eğitim Kitabevi, Konya, 2009 4. SABUNCUOĞLU, Zeyyat, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Aktüel Yayınları, 2010 5. ALİKILIÇ, Özlem Aşman, Halkla İlişkiler 2.0 Sosyal Medyada Yeni Paydaşlar, Yeni Teknikler, Efil Yayınevi, Ankara, 2011. 6. BECERİKLİ, Sema Yıldırım, …Ve Halkla İlişkiler – Şeytanın Avukatlığından Arabuluculuğa; Bir Disiplinin Eleştirel Analizi, Karınca Yayınları, Ankara, 2008. 7. Bilgili, Can ve Gülüm Şener, Sosyal Medya ve Ağ Toplumu-2, Kültür, Kimlik, Siyaset, 2. Baskı, Reklam Yaratıcıları Derneği, İstanbul, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, çağdaş yönetim anlayışı, kentleşme, çevre sorunları, kamu politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | X | |||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | X | |||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |