Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye´De Şehircilik ve Sorunları | UKY 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALİL İBRAHİM AYDINLI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere kentleşmenin temel kavramlarını, kentsel dönüşüm süreci, kent planlaması ve yönetimi konusunda bilgi sahibi yapmak, çevre sorunlarının farkında ve çevreye duyarlı insanlar olmalarını sağlamak için gerekli formasyonu vermektir. |
Dersin İçeriği | Kentleşme ve çevre sorunlarının temel kavramları, Türkiye’de kentleşme, kentleşme teorileri, kent ve bölge planlaması, kent güvenliği, konut politikası, gecekondu politikası, kıyı yönetimi ve politikası, kent ve metropol yönetimi, çevre ve insan ilişkileri, çevre sorunları, çevre yönetimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kent, kentleşme, kentlileşme gibi kavramları bilir, aralarındaki farkları kavrar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Kentleşme üzerine geliştirilen teorileri tanır ve böylece planlama konusu için teorik bir alt yapı kazanır. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Teorik temelden hareketle planlama kavramının gelişimini ve uygulama alanlarını tanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Planlama konusu çerçevesinde konut politikalarını ve gecekondulaşmayı yorumlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Planlama unsurunu da göz önüne alarak bir kentin yönetimine yönelik yaklaşımları tanır, yönetimin büyük ve küçük ölçekli kentlerde nasıl şekillendiğini inceler. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Yönetim ve planlama konusunu çevre sorunlarının çözümlenişi noktasında kullanır ve yorumlar. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kentleşmenin temel kavramları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Türkiye’de kentleşme | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Kentleşme teorileri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Kent ve bölge planlama | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Kent güvenliği | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Konut politikası | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Ara sınav | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Gecekondu politikası | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Kıyı politikası | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Kent yönetimi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Metropoliten yönetim | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Çevre | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Çevre sorunları | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Çevre yönetimi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Toprak Karaman, Zerrin, Kent Yönetimi ve Politikası, Anadolu Matbaacılık, İzmir-2001. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, çağdaş yönetim anlayışı, kentleşme, çevre sorunları, kamu politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | X | |||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | X | |||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |