Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Yönetim Anlayışı | UKY 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. İlknur RabiaTÜRKÖLMEZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgi teknolojilerindeki gelişmeler, özel sektördeki ilerlemeler ve dünyada yaşanan ideolojik değişim gibi faktörler kamu yönetimi düşüncesini de değişime zorlamaktadır. Yeni yönetim anlayışı, geleneksel yönetim düşüncesini kökten değiştirmektedir |
Dersin İçeriği | Geleneksel kamu yönetimi düşüncesinin özellikleri ve yetersizlikleri, yeni yönetim düşüncesinin ortaya çıkışı ve dayandığı temel ilkeler, yeni yönetim düşüncesinin yeniden yapılanmaya etkileri, kamu yönetimi ve piyasa ilişkileri, kamu yönetimi ve sivil toplum ilişkileri, kamu yönetiminin örgütsel yapısındaki değişim |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş yönetim anlayışını kavrayabilmek için öncelikle yönetime, özellikle kamu yönetimine geleneksel yaklaşımları tanır. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Geleneksel yaklaşımlar ile çağdaş yaklaşımlar arasındaki farkı ortaya koyar. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Çağdaş yönetim anlayışının kamu yönetiminde nasıl konumlandığını, onu nasıl değiştirdiğini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
4 | Yeni kamu yönetimi anlayışının farklı yönetim anlayışına sahip ülkelerde nasıl uygulandığını görür, karşılaştırma yapar. | Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Yönetim anlayışındaki değişiklik sonucu kamu yönetiminin sivil toplum, siyaset ve piyasa gibi alanlarla olan ilişkilerindeki değişimleri analiz eder. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Tüm bu gelişmelerle şekillenen yeni kamu yönetimi anlayışını örgütsel ve işlevsel özellikleri de göz önüne alarak Türkiye örneği üzerinden analiz eder. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel kamu yönetimi düşüncesinin temel nitelikleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
2 | Geleneksel kamu yönetimindeki yetersizlikler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
3 | Yeni yönetim düşüncesinin ortaya çıkışı | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
4 | Yeni kamu yönetimi"nin dayandığı temel değerler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
5 | Yeni kamu yönetimi anlayışının yeniden yapılanmaya etkisi | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
6 | Kamu yönetiminde yeniden yapılanmayla ilgili ülke deneyimleri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
7 | Kamu yönetimi ve siyasetle ilişkiler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
8 | Ara sınav | |
9 | Kamu yönetimi ve piyasayla ilişkiler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
10 | Kamu yönetimi ve sivil toplumla ilişkiler | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
11 | Kamu yönetimi"nin örgütsel yapısında değişim | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
12 | Kamu yönetimi"nin işleyişinde değişim | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
13 | Yeni kamu yönetimi düşüncesinin Türk kamu yönetimine etkileri | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
14 | Genel değerlendirme | Belirtilen kaynakların ilgili kısımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ACAR, Muhittin ve Hüseyin Özgür (Edt.), Çağdaş Kamu Yönetimi I, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara-2003. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, çağdaş yönetim anlayışı, kentleşme, çevre sorunları, kamu politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | X | |||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | X | |||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 196 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |