Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimi | UKY 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Faruk Köktaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Son yıllarda geleneksel personel yönetiminden insan kaynakları yönetimine doğru bir geçiş yaşanmaktadır. Özel sektörde olduğu kadar kamu yönetiminde de bu değişim hissedilmektedir. |
Dersin İçeriği | İnsan Kaynakları Yönetiminin tanımı, Kamu Personel Yönetiminden İnsan Kaynakları Yönetimine geçiş, kariyer yönetimi ve planlaması, performans değerlendirme ve yöntemleri, insan kaynaklarında ücretlendirme, hizmet içi eğitim ve motivasyon. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş insan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İnsan kaynakları sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kamuda insan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Kamu yönetim mevzuatına hakim olur ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Türkiye´de kamu yönetiminde insan kaynakları yönetiminin sorunlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamuda insan kaynakları yönetimine giriş | e-kitap |
2 | Kamuda insan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeler (I): Liyakat, kariyer, sınıflandırma. | e-kitap |
3 | Kamuda insan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeler (II): Eşitlik, tarafsızlık, güvence, adil ve yeterli ücret. | e-kitap |
4 | Türk kamu personel rejiminin özellikleri ve istihdam biçimleri | e-kitap |
5 | Kamu hizmetine giriş | e-kitap |
6 | Kamu görevlilerinin statüsü (I) | e-kitap |
7 | Kamu görevlilerinin statüsü (II) | e-kitap |
8 | Memurlara uygulanan disiplin cezaları | e-kitap |
9 | Memurların yargılanması | e-kitap |
10 | Hizmet içi eğitim ve yüksek yöneticilerin yetiştirilmesi | e-kitap |
11 | Norm kadro uygulamaları | e-kitap |
12 | Personelin değerlendirilmesi ve motivasyonu | e-kitap |
13 | Kamu yönetiminde etik | e-kitap |
14 | Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri | e-kitap |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uzaktan eğitim ders notları. |
Ders Kaynakları | AKGÜNER, Tayfun, Kamu Personel Yönetimi, Der Yayınevi, İstanbul -2013. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, çağdaş yönetim anlayışı, kentleşme, çevre sorunları, kamu politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | X | |||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | X | |||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |