Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Sermaye ve Demokratikleşme | UKY 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Türkölmez |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sovyetler Birliği’nin dağılmasıyla yaygınlaşan demokratikleşme sürecinde karşılaşılan problemlere çözüm olarak sunulan sosyal sermaye kavramının tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Bu derste yeni demokrasilerde kurumsal reformların yapılmasına rağmen demokratikleşme sürecinde karşılaşılan problemlerin çözümü olarak sosyal sermaye yaklaşımı ele alınmaktadır. Sosyal sermayenin tanımı, teorisyenleri, türleri açıklanmakta ve demokratikleşme sürecinde "eksik halka" olarak düşünülen sosyal sermayenin gerekliliği ve rolü incelenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal sermaye kavramını tanımlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Sosyal sermaye ve kültürel teori arasındaki devamlılığı anlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Geleneksel ve modern toplumlarda sosyal sermayenin biçimlerini ve rolünü anlar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Sosyal sermaye ve demokratikleşme süreci arasındaki ilişkiyi fark eder | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Sermaye kavramının tanıtımı ve tarihçesi | |
2 | Sosyal sermaye teorisyenleri I: Hanifan | |
3 | Sosyal sermaye teorisyenleri II: Coleman ve Bourdieu | |
4 | Sosyal sermaye teorisyenleri III: Putnam ve Fukuyama | |
5 | Sosyal sermaye ve geleneksel toplum | |
6 | Sosyal sermaye ve modern toplum | |
7 | Sosyal sermaye, güven, toplumsal işbirliği ve toplumsal dayanışma | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sovyetler Birliği sonrası demokratikleşme süreci | |
10 | Demokratikleşme ve kurumsal reform | |
11 | Demokratikleşme ve kültürel reform | |
12 | Demokratikleşme ve sivil toplum kuruluşları | |
13 | Sosyal sermaye ve demokratikleşme | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Francis Fukuyama, Güven, (Çev: A. Buğdaycı), İş Bankası Yay., İstanbul, 2000. 2. Francis Fukuyama, Büyük Çözülme, (Çev: Z. Avcı, T. Aydemir), Sabah Kitapları, İstanbul, 2000. 3. John Field, Toplumsal Sermaye, (Çev: B. Bilgin, B. Şen), Bilgi Ünv. Yay., İst., 2006. 4. Zeynel A. Kılınç “Modernleşme ve Sosyal Sermaye”, EKEV Akademi Dergisi, 13(39), Bahar 2009, ss. 433-448. 5. L. J. Hanifan, Kırsal Okul Topluluk Merkezi”, (“The Rural School Community Center”, L. J. Hanifan, Annals of the American Academy of Political and Social Science, cilt. 67, New Possibilities in Education. (Eylül 1916), ss. 130-138), E-Akademi Dergisi, Haziran, 2009. 6. Zeynel A. Kılınç, “Yurttaşlık Ahlakı Olarak Sosyal Sermaye”, Bilgi, 21, Kış, 2010, ss. 1-37. |
Ders Kaynakları | 1. Robert Putnam, Making Democracy Work, Princeton University Press, Princeton, 1993. 2. Uğuz, H. E. Sosyal sermaye, Ankara, Orion. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkiye´nin yönetim yapısı, çağdaş yönetim anlayışı, kentleşme, çevre sorunları, kamu politikaları gibi konularda uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olma, bu alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik gelişmeleri takip edebilme | X | |||||
2 | Kamu yönetiminin çeşitli kariyer alanlarında, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında mali işler, planlama, insan kaynakları gibi pozisyonlarda görev alabilme ve kendini geliştirme becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi, analiz ve araştırma tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, politika alternatifleri geliştirebilme, program ve karar taslakları hazırlayabilme | X | |||||
4 | Ulusal ve ulusalararası düzeyde kamu yönetimi, siyaset bilimi, kamu politikaları, şehircilik, yerel yönetimler alanlarında ortaya çıkan yeni gelişmeleri takip etme, iyi yönetim uygulamalarını araştırma, bu konularla ilgili yeni yaklaşımlar ve uygulamalar ortaya koyabilme | X | |||||
5 | Takım çalışması yapabilme, gerektiğinde sorumluluk alma, disiplinlerarası çalışmalar yapabilme, yenilikçi fikirlere açık olma ve analitik düşünebilme | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili konularda yerel, ulusal ve uluslararası düzeylerde projeler üretebilme, projelerde yürütücü veya yönetici olarak görev alabilme | X | |||||
7 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
8 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X | |||||
10 | Veri girişi, çözümlemesi ve analizi ile araştırma ve planlama gibi yönetim konularında gerekli temel bilgisayar progragramlarını kullanabilme, bilişim alanındaki yenilikleri takip edebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |