Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Kamu Politikası SBK 537 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Araş. Gör. Ömer Faruk Köktaş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Kamu politikalarına ilişkin hem akademide hem de uygulamada artan bir ilgi vardır. Kamu politikası disiplininin bir alt dalı olan karşılaştırmalı kamu politikası farklı zamanlarda değişik ülkelerin izledikleri kamu politikalarını karşılaştırmalı bir perspektiften incelemeye odaklanmaktadır.

Dersin İçeriği

Karşılaştırmalı kamu politikası analizi ve raporlanması; kamu politikası sürecinin aktörleri ve aktörlerin rolleri; karşılaştırmalı kamu politikası teorileri; küreselleşme, yönetişim ve Avrupalılaşma 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karşılaştırmalı yöntemi bilir ve kamu politikası sorunlarının çözümlenmesi için uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Kamu politikalarının değişim süreçlerini analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Kamu politikalarının transfer edilmesi ve öğrenilmesi süreçlerini ve dinamiklerini bilir ve açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Küreselleşme ve bölgeselleşme süreçlerinin kamu politikalarına olan etkilerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karşılaştırmalı araştırma metodolojisi
2 Karşılaştırmalı politika analizi ve rapor hazırlama
3 Kamu politikası türleri: Dağıtıcı, yeniden dağıtıcı ve düzenleyici politikalar
4 Kamu politikası oluşturma süreci: Rasyonel ve artırımcı politika yapımı
5 Kamu politikalarını uygulama araçları
6 Kamu politikalarının ulusal ve uluslararası aktörleri
7 Kurumsal teori ve yeni kurumsalcılık: Örnek Olay Analizi
8 Politika ağları ve tarafgir koalisyonları: Örnek Olay Analizi
9 Kamu politikası değişimi ve kamu politikalarının sona ermesi: Örnek Olay Analizi
10 Kamu politikalarını öğrenme, ders çıkarma ve transfer etme: Örnek Olay Analizi
11 Kamu politikaları analiz yöntemleri
12 Küreselleşme, yönetişim ve kamu politikaları
13 Avrupalılaşma, bölgeselleşme ve kamu politikaları
14 Seminer
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Zahid Sobacı (2014), İdari Reform ve Politika Transferi, Dora Yayınları

Mete Yıldız ve Zahid Sobacı (2014), Kamu Politikası Kuram ve Uygulama, Adres Yayınları.

Ruth Lane (2014), Karşılaştırmalı Siyaset Sanatı, Küre Yayınları.

Sabri Sayarı ve Hasret Dikici Bilgin (2016), Karşılaştırmalı Siyaset: Temel Konular ve Yaklaşımlar, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.

Anneliese Dodds (2013), Comparative Public Policy, Palgrave Macmillan.

Richard Rose (2005), Learning from Comparative Public Policy: A Practicel Guide, Routledge.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Sözlü Sınav 10
2. Sözlü Sınav 10
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6