Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyasetnamelerde Yönetim Geleneği | SBK 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AZİZ TUNCER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulkadir AKSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Devlet yönetimine dair eserler doğu yönetim geleneğinde oldukça önemli bir yere sahiptir. Bu eserlerden siyasetname türü daha sonra batıda da karşılığının görülebileceği gibi, devlet düzenindeki aksaklıkları ve yapılması gerekenleri belirtmek için kaleme alınmıştır. Böylelikle doğu yönetim felsefesinin anlaşılabilmesi için bu eserlerin incelenmesi önemli görülmektedir. |
Dersin İçeriği | Yönetim felsefesi: kavramlar ve teoriler, siyasetnamelerde yöneten yönetilen ilişkisi ve yönetimdeki temel ilkeler, siyasetname okumaları, Kutadgu bilig okumaları, mukaddime okumaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim felsefesinin kavramsal ve kuramsal tartışmalarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İbn-i Haldun'un ve Nizamülmülk'ün yönetime dair görüşlerini bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Siyasetnamelerde Yöneten- Yönetilen İlişkilerini kavrar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
4 | Siyasetnamelerde yönetime dair temel ilkelerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim felsefesi: kavramsal ve kuramsal tartışma | |
2 | Mukaddime- İbn-i Haldun | |
3 | Kutadgu Bilig | |
4 | Siyasetname- Nizamül Mülk | |
5 | El Medinetül Fazıla (Erdemli Şehir)- Farabi | |
6 | Doğunun Hükümdarı- Abdulhamid El Katib | |
7 | Hükümdarlık Sanatı (Adabu´l-Muluk)- Ebu Mansur Es-Sealibi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Koçibey Risalesi | |
10 | Ahlak-ı Alai – Kınalızade Ali Efendi | |
11 | Bozuklukların Düzeltilmesinde Tutulacak Yollar- Katip Çelebi | |
12 | Devlet Adamlarına Öğütler- Defterdar Sarı Mehmet Paşa | |
13 | Siyasetnamelerde Yöneten- Yönetilen İlişkileri | |
14 | Siyasetnamelerde yönetime dair temel ilkeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | • Uğur Keskin- Yönetim Felsefesi (2012), Değişim Yayınevi • H. Bahadır Türk- Çoban ve Kral: Siyasetnamelerde İdeal Yönetici İmgesi (2012), İletişim Yayınları • Mukaddime- İbn-i Haldun (2013), Dergah Yayınevi • Kutadgu Bilig- Yusuf Has Hacib (2008), Kabalcı Yayınevi • Siyasetname- Nizamül Mülk (2011), Dergah Yayınları • İdeal Devlet- Farabi, ( 2013), Divan Kitap • Doğunun Hükümdarı- Abdulhamid El Katib (2007), Antik yayınevi • Hükümdarlık Sanatı- Ebu Mansur Es-Sealibi, (1997), İnsan yayınevi • Ahlak-ı Alai- Kınalızade Ali Efendi, (2012), İz Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | ||||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | ||||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | ||||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|