Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Türk Düşünce Tarihi SSB 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ
Dersi Verenler Prof.Dr. BÜNYAMİN BEZCİ,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Soner Tausher
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dersin amacı, modernleşme karşısında Türk düşünürlerinin yeni değerleri ve kurumları değerlendirme tarzını analiz etmektir.
Dersin İçeriği Çağdaş Türk Düşüncesi özgün fikirler tarihi değildir. Türklerin modernleşme süreci ile karşılaşmasıyla yaşanan düşünsel krizlerin tarihidir. Türk düşünürleri modernleşme sürecinde yaşanan toplumsal bunalım karşısında fildişi kulelerine çekilmemiş, düşünsel birikimlerini kullanarak topluma önderlik etmeye çalışmışlardır. Toplumsal değer ve kurumların yeniden inşası Türk düşünce dünyasını Türk düşünce dünyasının en belirgin niteliğidir. Yeni bir uygarlık, devlet, eğitim, tarih ve felsefe anlayışını temellendirmeye çalışmışlardır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci modernleşmesinin Türk düşüncesi üzerindeki etkisini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
2 Modern değer ve kurumlar ile Türk değer ve kurumlarının ilişkisini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Modern devlet ve uygarlık anlayışını çözümler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
4 Modern tarih ve felsefe anlayışını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
5 Türkiye´de muhafazakar, liberal ve marxist düşüncelerin oluşumunu analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
6 Türkiye´de muhafazakar, liberal ve marxist düşünceleri tartışarak fikir yürütür. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modernleşme ve Türk Düşüncesi
2 Tanzimat Dönemi Türk Düşünce Dünyası
3 Meşrutiyet Dönemi Türk Düşünce Dünyası
4 Cumhuriyet Dönemi Türk Düşünce Dünyası
5 Modernleşme ve Kurum ve Değerlerin İnşası
6 Türk Uygarlık Anlayışının Modernleşmesi
7 Ara Sınav
8 Modern Devlet Anlayışının Kökleşmesi
9 Tarih Anlayışının Millileşmesi ve Modernleşmesi
10 Felsefenin Pozitifleşmesi
11 Türkiye´de Muhafazakar Düşüncenin Oluşumu
12 Türkiye´de Liberal Düşüncenin Oluşumu
13 Türkiye´de Marxist Düşüncenin Oluşumu
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Final 1 10 10
Ödev 2 10 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6