Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kamu Yönetiminde Etik SBK 530 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ömer Faruk KÖKTAŞ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste, etikle ilgili temel kavramlar, etiğin unsurları, yönetsel etik, yönetsel etiğin felsefi boyutları, kamu yönetiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, etik yasaları, ihbarcılar ve korunmaları, etiğe dayalı yönetim kültürü, etiksel karar verme, karakter ve erdem etiği, Türkiye´de yönetsel etikle ilgili normatif çerçevenin öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste, etikle ilgili temel kavramlar, etiğin unsurları, yönetsel etik, yönetsel etiğin felsefi boyutları, kamu yönetiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, etik yasaları, ihbarcılar ve korunmaları, etiğe dayalı yönetim kültürü, etiksel karar verme, karakter ve erdem etiği, Türkiye´de yönetsel etikle ilgili normatif çerçeve değerlendirilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yolsuzluk ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Kamu yönetiminde etiğin önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Yönetsel etiğin felsefi arka planını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
4 Etik ikilemler ve çıkar çatışmalarını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
5 Etik ilke ve standartları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Performans Görevi,
6 Etik mevzuatını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yozlaşma kavramı Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
2 Yozlaşmaya etki eden faktörler ve yozlaşmanın sonuçları Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
3 Yozlaşmanın türleri Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
4 Kamu yönetiminde etiğin önemi ve etik ikilemler Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
5 Etiğe ilişkin temel kavramlar ve yönetsel etiğin felsefi temelleri Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
6 Etik davranış kuralları Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
7 Etik kanunları Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
8 İhbarcılık Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
9 Etiğe dayalı karar verme Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
10 Erdem etiği Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
11 Etik eğitimi Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
12 Türkiye’de etiğe ilişkin örgütlenme Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
13 Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri (I) Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
14 Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri (II) Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri
Kaynaklar
Ders Notu

Mustafa Lütfi Şen, Ders Notları-1
Mustafa Lütfi Şen, Ders Notları-2
Ders notlarından ilgili bölümler ve aşağıda ismi yazılı olan makaleler

Ders Kaynakları

Aytekin Yılmaz, “Siyasal ve Bürokratik Yozlaşma”, Yeni Türkiye Dergisi, S:13, 1997
Mustafa Erdoğan, Siyasal Yozlaşma ve Türkiye Örneği, Yeni Türkiye Dergisi, S:13, 1997
Kemal Özsemirci, “Türk Kamu Yönetiminde Yolsuzluk ve Yozlaşmanın Kültürel Altyapısı”, Sayıştay Dergisi, S:58.
Mehmet Hüseyin Bilgin, “Yozlaşma ve Türk Siyasal Yaşamının Yeniden Yapılanması: Bir Model Önerisi”, Amme İdaresi Dergisi, C:36, S:2, Haziran, 2003.
Gazi Baykaler,”Kamu Görevlilerine Yönelik Etik Davranış İlkeleri”, Türk İdare Dergisi, Y:78, S:453, Aralık, 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
1 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
4 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
5 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
6 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
7 Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
8 Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
9 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
10 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Seminer) 1 40 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6