Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kamu Yönetiminde Etik Kültürü ve Mesleki Değerler | SBK 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Ömer Faruk KÖKTAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste, etiğe dayalı bir yönetim kültürü oluşturulabilmesi için gerekli yasal ve kurumsal altyapı ile kamu görevlilerinin sahip olmaları gereken mesleki etik ilke ve değerlerin tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Etiğe ilişkin temel kavramlar, yönetsel etiğin unsurları ve felsefi temelleri, kamu yönetiminde etiğin önemi, etik ikilemler, etik ilke ve standartlar, etik düzenlemeleri, ihbarcılık kurumu, etiğe dayalı yönetim kültürü, etiksel karar verme, etik kurulları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu yönetiminde etiğin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Yönetsel etiğin felsefi arka planını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Etik ikilemler ve çıkar çatışmalarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Mesleki etiğe ilişkin ilke ve standartları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Etik mevzuatını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Etiğe dayalı yönetim kültürünün unsurlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etiğe ilişkin kavramsal çerçeve | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Kamu yönetiminde etiğin önemi ve etik ikilemler | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Yönetsel etiğin felsefi temelleri: Teleolojik ve deontolojik yaklaşımlar | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Çıkar çatışması 1 | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Çıkar çatışması 2 | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Etik ilke ve standartlar | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
7 | İhbarcılık kurumu | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Etik kurulları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Ara sınav | |
10 | Etiğe dayalı karar verme | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Erdem etiği | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Etik eğitimi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Türkiye´de etiğe ilişkin yasal düzenlemeler | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Türkiye´de etiğe ilişkin kurumsal düzenlemeler | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alkan, Türker (1993), Siyasal Ahlak ve Siyasal Ahlaksızlık, Bilgi Yayınevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | ||||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | X | |||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | X | |||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |