Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Araştırma Teknikleri MHY 501 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FATİH YARDIMCIOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. FATİH YARDIMCIOĞLU,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Uğur Uyğun
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel bilginin tanımını yapar ve özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Araştırma amacına uygun yöntem seçer. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Araştırma amacına uygun evren ve örneklemi belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Araştırma amacına uygun veri toplama aracını planlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilir ve formüle edebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
7 Araştırma süreci tasarlayabilir ve araştırma stratejisi önerebilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
8 Bilimsel raporlaştırma kurallarına uyar ve Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
9 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim felsefesi, bilgi ve bilimsel bilgi Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
2 Araştırma problemlerinin belirlenmesi ve araştırma konusunun seçimi, Eleştirel kaynak taraması Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
3 Araştırma soru ve hipotezlerinin oluşturulması, Araştırma stratejisinin belirlenmesi (nitel ve nicel yöntemler) Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
4 Araştırma evreni ve örnekleme Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
5 Araştırma için ikincil verilerin derlenmesi Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
6 Araştırma için birincil verilerin derlenmesi: Anketler, Gözlem ve mülakat Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
7 Araştırmalarda ölçüm ve ölçekler Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
8 Temel veri analiz yöntemleri Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
9 Vize Sınavı
10 Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama:Araştırma raporunun içeriği, Araştırma raporunun şekli şartları ve başarılı bir bilimsel çalışma için ipuçları Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
11 Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Yazım Kuralları, Kaynak Toplama, Notlar, Bibliyografya, Tablo Ve Şekiller. Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
12 Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Sayfa Düzeni, Kaynak Ve Dipnotlar, Metin Aktarımları, Tablo, Şekil Ve Grafikler. Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
13 Dipnot Ve Kaynaklar: Konulu Yazımların Değerlendirilmesi Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
14 Projesinin Sunumu Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları • Altunışık, Coşkun, Yıldırım ve Bayraktaroğlu (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya Kitabevi.
• Seyidoğlu H., (1992), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 4. Baskı, İstanbul, Güzem Yayınları.
• AL H., (2005), Araştırma Yöntemleri, Sakarya, Sakarya Kitabevi
• Dinler, Z (2006) Bilimsel Araştırma ve e-Kaynaklar, Bursa, Ekin Kitapevi
• Bryman, A. and Cramer, D. (1997), Quantitative Data Analysis with SPSS for Windows, Routledge, London.
• Yazıcıoğlu, Y ve Erdoğan, S (2004) SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay, Ankara.
• Judd, C. M., Smith, E. R. and Kidder, L. H. (1991), Research Methods in Social Relations, HBJ, Fort Worth.
• Coakes, S. J. and Steed, L. G. (1997), SPSS Analysis Without Anguish, Jacaranda Wiley Ltd, Milton, Australia.
• Norusis J.M/SPSS Inc. (1993) SPSS for Windows Base System User?s Guide Release 6.0, SPSS Inc, Chicago.
• Friedman, D and Cassar, D (2004) Economics Lab: An Intensive Course in Experimental Economics, Routledge, London.
• Creswell, J., & Plano Clark, V. (2011). Designing and Conducting Mixed Methods Research (2nd Edition). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications.
• Cooper, Donald; Schindler, Pamela (2011). Business Research Methods (11th Edition). New York: The McGraw Hill-Irwin.
• İlgili Alanda Tamamlanmış Tez Çalışmaları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme
2 -Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme
3 -Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme
5 Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
6 Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
7 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma
8 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2)
9 Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme
10 Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme
11 Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 40
1. Sözlü Sınav 10
2. Sözlü Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 2 5 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6