Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Teknikleri | MHY 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FATİH YARDIMCIOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FATİH YARDIMCIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Uğur Uyğun |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel bir çalışmayı (makale, bildiri, rapor, kitap) tasarlamak, yürütmek ve raporlandırmak, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin temel mantığını kazanmak ve sorgulayıcı, araştırıcı bir düşünme biçimi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel bir araştırmanın yürütülmesinde izlenmesi gereken temel süreç ve yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bilginin tanımını yapar ve özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Araştırma amacına uygun yöntem seçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Araştırma amacına uygun evren ve örneklemi belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Araştırma amacına uygun veri toplama aracını planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Araştırma soru ve hipotezlerini sınıflandırabilir ve formüle edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Araştırma süreci tasarlayabilir ve araştırma stratejisi önerebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Bilimsel raporlaştırma kurallarına uyar ve Araştırma bulgularını tartışarak uygun şekilde raporlaştırabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim felsefesi, bilgi ve bilimsel bilgi | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
2 | Araştırma problemlerinin belirlenmesi ve araştırma konusunun seçimi, Eleştirel kaynak taraması | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
3 | Araştırma soru ve hipotezlerinin oluşturulması, Araştırma stratejisinin belirlenmesi (nitel ve nicel yöntemler) | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
4 | Araştırma evreni ve örnekleme | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
5 | Araştırma için ikincil verilerin derlenmesi | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
6 | Araştırma için birincil verilerin derlenmesi: Anketler, Gözlem ve mülakat | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
7 | Araştırmalarda ölçüm ve ölçekler | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
8 | Temel veri analiz yöntemleri | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama:Araştırma raporunun içeriği, Araştırma raporunun şekli şartları ve başarılı bir bilimsel çalışma için ipuçları | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
11 | Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Yazım Kuralları, Kaynak Toplama, Notlar, Bibliyografya, Tablo Ve Şekiller. | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
12 | Araştırma Tasarısı Ve Rapor Hazırlama: Sayfa Düzeni, Kaynak Ve Dipnotlar, Metin Aktarımları, Tablo, Şekil Ve Grafikler. | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
13 | Dipnot Ve Kaynaklar: Konulu Yazımların Değerlendirilmesi | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
14 | Projesinin Sunumu | Ders kitaplarındaki ilgili kısımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | • Altunışık, Coşkun, Yıldırım ve Bayraktaroğlu (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: SPSS Uygulamalı, 5. Baskı, Sakarya Kitabevi. • Seyidoğlu H., (1992), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 4. Baskı, İstanbul, Güzem Yayınları. • AL H., (2005), Araştırma Yöntemleri, Sakarya, Sakarya Kitabevi • Dinler, Z (2006) Bilimsel Araştırma ve e-Kaynaklar, Bursa, Ekin Kitapevi • Bryman, A. and Cramer, D. (1997), Quantitative Data Analysis with SPSS for Windows, Routledge, London. • Yazıcıoğlu, Y ve Erdoğan, S (2004) SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay, Ankara. • Judd, C. M., Smith, E. R. and Kidder, L. H. (1991), Research Methods in Social Relations, HBJ, Fort Worth. • Coakes, S. J. and Steed, L. G. (1997), SPSS Analysis Without Anguish, Jacaranda Wiley Ltd, Milton, Australia. • Norusis J.M/SPSS Inc. (1993) SPSS for Windows Base System User?s Guide Release 6.0, SPSS Inc, Chicago. • Friedman, D and Cassar, D (2004) Economics Lab: An Intensive Course in Experimental Economics, Routledge, London. • Creswell, J., & Plano Clark, V. (2011). Designing and Conducting Mixed Methods Research (2nd Edition). Thousand Oaks, CA: SAGE Publications. • Cooper, Donald; Schindler, Pamela (2011). Business Research Methods (11th Edition). New York: The McGraw Hill-Irwin. • İlgili Alanda Tamamlanmış Tez Çalışmaları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | ||||||
2 | -Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | ||||||
3 | -Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | ||||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | ||||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | ||||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | ||||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | ||||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | ||||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | ||||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | ||||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 40 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Sözlü Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |