Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Bilimi | SBK 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSA EKEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AZİZ TUNCER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdülkadir AKSOY, Arş. Gör. Ömer Faruk Köktaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu yönetimine genel giriş, kamu yönetiminin temel bilgi ve kavramlarını öğrenmek ve yönetim teori ve uygulamalarını anlamak. |
Dersin İçeriği | Bu derste kamu yönetimi örgütünün varlık nedeni ile teorisine genel giriş yapıldıktan sonra yönetim teorileri ve bu alandaki son gelişmeler ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu yönetimiyle ilgili temel kavramları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Kamu yönetimi ile iktidar ve halk arasındaki ilişkileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Yönetim alanında geliştirilmiş teori ve uygulamaları bilir ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Yeni kamu yönetimi anlayışı ve getirdiği değişimi bilir ve önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Yeni yönetim yaklaşımlarının kamu yönetimine yapı ve işleyiş olarak yansımasını kavrar ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | “Kamu”, devlet ve kamu yönetimi kavramı,Kamu yönetiminin gelişimi (tarım, sanayi ve bilgi toplumlarında) | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Kamu yönetiminin elemanları, Kamu özel yönetim ayrımı | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Yönetim düşüncesinin gelişimi, Klasik yönetim düşüncesi I | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Klasik yönetim düşüncesi II | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Neo klasik yönetim düşüncesi I | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Neo klasik yönetim düşüncesi II | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Modern yönetim düşüncesi I | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Modern yönetim düşüncesi II | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
9 | ARASINAV | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Post Modern yönetim düşüncesi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Yeni kamu yönetimi anlayışı | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Yönetişim ve ortaklık geliştirme, Yeni yönetim yaklaşımlarının kamu yönetimine yapı ve işleyiş olarak yansıması | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Yönetim süreçleri I | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Yönetim süreçleri II | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öztaş, NailBaransel, Atilla (1979), Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi, Eryılmaz, Bilal (2016), Kamu Yönetimi, Güncellenmiş ve İlaveli 7. Baskı, Umuttepe Yayınları, İzmit. Tortop, Nuri, Eyüp g. İsbir ve diğerleri (2010), Yönetim Bilimi, Gözden Geçirilmiş 8. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım,Ankara. Parlak, Bekir (2011), Yönetim Bilimi ve Çağdaş Yönetim Teknikleri, Beta Yayıncılık, İstanbul. Öztekin, Ali (2010), Yönetim Bilimi, Gözden Geçirilmiş 4. Baskı, Siyasal Kitabevi, Ankara. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder | ||||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim, mevzuat değişikliklerini takip eden, mevzuatı yorumlayabilen ve uygulamaya aktarabilme | ||||||
5 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek nitelikleri olma | ||||||
6 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme | ||||||
9 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
11 | Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
13 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |