Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yönetim Psikolojisi SBK 482 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN,
Dersin Yardımcıları Araş. Gör. Abdülkadir AKSOY
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kamu personelinin sosyo-psikolojik yönleri ve davranış örüntüleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği Bu derste yönetim psikolojisinin alanı; yönetimde psikolojik sorunlar; beşeri kaynakların kullanılması; personelin seçilmesi ve eğitimi; gruplaşma ve grup psikolojisi; yönetim-çevre ilişkileri konuları kamu yönetimi perspektifinden ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çalışanların sosyo-psikolojik sorunlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Çalışanların sosyo-psikolojik sorunlarına çözüm üretir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Örgütsel davranış kuramlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 İş ile personel arasındaki uyumu test eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 Çalışanların yönetime katılmasını sağlayacak mekanizmaları araştırır ve uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
6 Çalışanları motive edecek politikalar geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yönetim ve Örgüt Psikolojisinin Gelişimi Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.13-20.
2 Yönetim Psikolojisi Kuramları Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.26-28
3 Yönetim psikolojisine modern yaklaşımlar Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.84-96.
4 Kişilik ve Kişisel Farklılıkların Analizi Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.117-127.
5 Örgütlerde Gruplar ve grup dinamiği Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.138-161.
6 Örgütlerde çatışma Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.197-217.
7 ARA SINAV
8 İşte Monotonluk Sorunu ve Önlenmesi Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.217–222 ve ss. 241-253.
9 Örgütlerde motivasyon Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.253-267.
10 Örgüt Kültürü Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.267-277.
11 Örgütsel karar verme Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.277-291.
12 Örgütlerde Yönetime Katılma Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.319-349.
13 İşe Devamsızlık Sorunu ve Personel Devri Erol Eren (2001), Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınevi, İstanbul, ss.395-413.
14 Liderlik
Kaynaklar
Ders Notu Yukarıda belirtilen kitaptaki bölümler
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder
2 Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma
3 Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
4 Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim, mevzuat değişikliklerini takip eden, mevzuatı yorumlayabilen ve uygulamaya aktarabilme
5 Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek nitelikleri olma
6 Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme
8 Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme
9 Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme
10 Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma
11 Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma
12 Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
13 Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 60
1. Sözlü Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 1 4 4
Ödev 1 16 16
Sözlü Sınav 1 3 3
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5