Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi | SBK 493 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Faruk KÖKTAŞ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türk kamu yönetimi ile diğer ülke kamu yönetimi yapılarını karşılaştırmalı olarak incelemek. |
Dersin İçeriği | Bu derste Türk kamu yönetimi yapısı ile ABD, Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya, Çin Halk Cumhuriyeti ülke kamu yönetimi yapı ve yapıyı oluşturan anlayışların incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı kamu yönetimi teorisini bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Türk kamu yönetiminin bugünkü yapı ve işleyişini bilir ve önemini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Ülke kamu yönetimi yapılarını birbiriyle karşılaştırma kriterlerini bilir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kamu yönetimi yapılarını birbiriyle karşılaştırmada kriter geliştirebilmenin önemini kavrar ve yorumlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | ABD, Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya, Japonya ülke kamu yönetimlerinin temel kurumsal yapılarını tanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | ABD, Fransa, İngiltere, Almanya, Rusya, Japonya gibi ülkelerin kamu yönetimi yapılarını birbirleriyle karşılaştırılmasını yapabilir ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı kamu yönetimi teorisi | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2005, s. 1-18, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.3-18 |
2 | Karşılaştırma kriterleri geliştirme | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2005, s. 1-18, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.3-18 |
3 | Türk kamu yönetiminin genel ilkeleri | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, 7. Baskı, Erkam Matbaası, İst, 2007, s. 89-96 |
4 | ABD yönetim yapısı I | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınlrı,Bursa,2005,s.55-83, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ankara,2004,s.1 |
5 | ABD yönetim yapısı II | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.83-95,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkz,Ankara,2004,s.215-225 |
6 | İngiltere yönetim yapısı | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınlrı,Bursa,2005,s.95-145, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.91-176 |
7 | Fransa yönetim yapısı I | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.21-43,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.21-54 |
8 | Fransa yönetim yapısı II | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.43-55,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ank,2004,s.54-90 |
9 | ARASINAV | |
10 | Almanya yönetim yapısı | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.145-180, Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz, Ank,2004,s.227-259 |
11 | Rusya yönetim yapısı | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,s.215-246,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Mrkz,Ank,2004,s.264-294 |
12 | Japonya yönetim yapısı | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları, Bursa, 2005, s. 185-210 |
13 | Ülkelerin kendine özgü yönetim yapıları | Bekir Parlak ve Cantürk Caner, Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel Yayınları,Bursa,2005,Birgül Ayman Güler ve diğerleri, Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, AÜ SBF Kamu Yönetimi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ankara, 2004. |
14 | Karşılıklı etkilenme ve reform çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen eserler |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ulusal ve uluslararası düzeyde kamu yönetimi, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme ve araştırma süreçlerine hâkim olma | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim, mevzuat değişikliklerini takip eden, mevzuatı yorumlayabilen ve uygulamaya aktarabilme | X | |||||
5 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek nitelikleri olma | X | |||||
6 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlama yeteneğine sahip olma | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilme | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemleri ile bu alandaki yenilikleri takip etme ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme | X | |||||
9 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | X | |||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
11 | Mesleki yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
13 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |