Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tıp Kütüpaneciliği TDS 117 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilere sağlık alanındaki kütüphanecilik yeterlilikleri kazandırılacaktır.

Dersin İçeriği

Kütüphaneciliğin amacı ve tarihçesi, kütüphanelerin türleri, tıp ve sağlık bilimleri kütüphaneleri, tıp kütüphanelerinde elektronik veri tabanları hakkında bilgi sahibi olarak sağlık ve tıp alanında bu kütüphanelerin rolünü, yerini, aynı zamanda bu alanda yetişen tıp kütüphanecisinin niteliklerini, görev ve sorumluluklarını ortaya koymaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kütüphane ve kütüphancilik mesleği kavramlarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Kütüphanede verilen hizmetleri öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Araştırma tekniklerini ve tıp veri tabanlarını detaylı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Klinik tıp kütüpaneciliğini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Kanıta dayalı tıp ve kanıta dayalı uygulamaları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
6 Kütüphane otomasyon programları ve kullanımı hakkında bilgileri alarak katalog oluşturma bilgisine sahip olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

 

[1] Dersin internet sayfası üzerindeki içerikler

Ders Kaynakları

 [2]Alkan, Nazlı. “Günümüzde tıp ve sağlık bilimleri kütüphaneciliği”. Elektronik Gelişmeler Işığında Araştırma Kütüphaneleri 24-26 Ekim 2002, Bolu, Sempozyumu Bildirileri, Yay. Haz. Fatih Rukancı vd., Ankara, Ankara Üniversitesi, 2003

[3] Alkan, Nazlı. “Klinik tıp kütüphaneciliği”. Bilgi Dünyası, 2008; 9(2): 315-347

[4] Baysal, Jale. Kitap ve Kütüphane Tarihine Giriş. İstanbul, Türk Kütüphaneciler Derneği İstanbul Şubesi, 1991.

[5]Baysal, Jale. Kütüphanecilik alanında yeni kavramlar araçlar yöntemler. İstanbul, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, 1982.

[6] Baysal, Jale. Yönetim ve mevzuat: ders notları. İstanbul, TKD İstanbul Şubesi, 1991.

[7] Bloomberg, Marty ve Evans, Edward G. Kütüphane teknisyenleri için teknik hizmetlere giriş. çev. Tuncer, Nilüfer. Ankara, TKD, 1989.

[8] Çakın, İrfan. Bilgi ve Belge Yönetimine Giriş. Ankara, Hacettepe Üniversitesi, 2011.

[9]Çakın, İrfan. Kütüphanecilik: Bilim Dalı Olarak Tanımı ve Özellikleri, Türk Kütüphaneciliği, 1989, 3(2)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek
4 Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yeilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak
8 Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak
9 İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisini kazanmak
11 Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 83
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,32
Dersin AKTS Kredisi 3