Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Etik | MYO 205 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ZUHAL EROL, Prof.Dr. AHMET TUTAR, Öğr.Gör. RECEP GÜLER, Dr.Öğr.Üyesi ERDAL BÜYÜKBIÇAKCI, Öğr.Gör. RECEP ÖZKIR, Öğr.Gör. İLKER AKALAN, Doç.Dr. EMRAH BULUT, Öğr.Gör.Dr. GIYASETTİN TAYFUR, Öğr.Gör. ALİ GALİP GÜVEN, Öğr.Gör. CEMAL EROĞLU, Öğr.Gör. MEHMET AKİF YENER, Doç.Dr. ÖMER BEYHAN, Öğr.Gör. ASUMAN ÇETİN, Öğr.Gör. İLKİN BEHLÜL ÇAP, Öğr.Gör. CEMİLE ÇULCUOĞLU, Öğr.Gör. ZÜLFÜKAR ÖZÇELİK, Öğr.Gör. ZEYNEP BÜYÜKBIÇAKÇI, Öğr.Gör. MEHMET ALPER CANTİMER, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILMAZ, Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT, Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU, Öğr.Gör. İBRAHİM ACAR, TOLGA ALTINTAŞ, Öğr.Gör. KEMAL GÖKMEN GENÇ, DİLEK ÇAKMAK, Öğr.Gör. AYŞE GÜNEŞ UYAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenci, iletişim sürecinin işleyişini, önemini ve gerekliliğini kavrar. İletişim türleri ve iletişimde karşılaşılan engelleri ve bu engelleri aşma yollarını öğrenir. İş ve sosyal yaşamında etik davranışları kavrar. |
Dersin İçeriği | İletişimin temel öğeleri, işleyiş açısından iletişim, örgüt ve grup içinde iletişim kurma becerileri, iletişimi engelleyen yada aksatan statü farklılıkları dil ve anlatım güçlüklerinden kaynaklanan kısıtlamalar ve bunların ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalar, yazılı, sözlü ve sözsüz iletişimin önemi ve kullanılan teknikler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim sürecinin gerekliliğini kavrar ve işleyişini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
2 | Empatik iletişim becerilerini gösterir | Anlatım, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
3 | İletişimde etiğin temel bilgilerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Bireysel etik, görev etiği ve meslek etiği anlayışını uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | İletişim engellerini aşma yollarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Etik karar verme süreçlerinin uygulanmasını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin temel öğeleri | |
2 | İşleyiş açısından iletişim | |
3 | İletişim Engelleri, Fiziksel ve Teknik Engeller | |
4 | Sözsüz iletişim, sözsüz iletişimin öğeleri, beden dili, mekanın kullanımı, beden dilinin sınıflandırılması. Yazılı iletişim, iş yaşamında kullanılan yazılı belgeler, yazılı iletişimin olumlu-olumsuz yönleri, iş yazışmaları | |
5 | Sözel iletişim, etkili konuşma teknikleri, | |
6 | Dinleme teknikleri, empatik etkileşim | |
7 | Sözsüz İletişim, işlevleri | |
8 | Sözsüz İletişim Kodları, kişiler arası mesafe | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Yazılı İletişim | |
11 | Yazışma Türleri İletişimde etik ilke ve kurallarının belirlenmesi | |
12 | Bilgi Toplumunda İletişim Etiği, Etiğin kavramsal açılımı, İletişim ve etik ilişkisi, | |
13 | Mesleki etiğin amacı ve temel ilkeleri, iş ve sosyal hayatta etik kurallar | |
14 | Etik ve meslek etiği bağı, örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Metin Işık, İletişim ve Etik, Eğitim Yayınevi, Konya |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |