Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetlerinde Araştırma Yöntemleri | TDS 111 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | -Öğrencilere bilimsel araştırma zihniyetini kazandırarak, yapacakları her türlü araştırmada, yöntem ve yaklaşım konularında bilgili olmalarını sağlamaktır. -Öğrencilere, araştırmalarda istatistiksel yöntemleri doğru seçmeleri ve sonuçları doğru yorumlamalarını öğretmek ve bu yönde beceri kazanmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Bilim ve sağlık hizmetlerinde araştırmanın doğası; Araştırma konusu belirleme, literatür tarama ve inceleme; Araştırmanın amacı, araştırma soruları, hipotezler ve sınırlılıklar; Araştırma tasarımları; Örnekleme; Veri toplama yöntem ve araçları; Verilerin analizi ve yorumlanması; Araştırma raporunu yazma ve yayınlama; Sağlık hizmetlerinde araştırma ve etik |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir araştırmada gerekli olan kavramsal yapıları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
2 | Farklı konulardaki verileri görsel olarak tanımlar, özetler ve görsel olarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Uygun yöntemlerle verileri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Verileri uygun yöntemlerle analizi ve yorumlamasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
5 | Araştırma raporu hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Mevcut verileri yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve sağlık hizmetlerinde araştırmanın doğası | |
2 | Araştırma konusu belirleme, literatür tarama ve inceleme | |
3 | Araştırmanın amacı, araştırma soruları, hipotezler ve sınırlılıklar | |
4 | Araştırma tasarımları | |
5 | Araştırma tasarımları | |
6 | Araştırma tasarımları | |
7 | Örnekleme | |
8 | Veri toplama yöntem ve araçları | |
9 | Veri toplama yöntem ve araçları | |
10 | Yıl içi Sınavı | |
11 | Verilerin analizi ve yorumlanması | |
12 | Araştırma raporunu yazma ve yayınlama | |
13 | Araştırma raporunu yazma ve yayınlama | |
14 | Sağlık hizmetlerinde araştırma ve etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1] Özgür, Servet; Sağlık alanında araştırma yöntemleri, Güneş Tıp Kitabevleri, 2009. 2] Al, Hamza; Araştırma yöntemleri, Sakarya Yayıncılık, 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yeilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisini kazanmak | X | |||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |