Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kırsal Peyzaj | PEP 217 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Herhangi bir dersin ön koşul olarak alınması söz konusu değildir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MİNE ÇİLLİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hızlı nüfus artışı çarpık kentleşme turizm ve sanayi kuruluşlarının yer seçimindeki yanlışlıkları ve kontrolsüzlükleri tarımsal alanların ve doğal güzelliklerin zarar görmesine neden olmaktadır. Bu nedenle çok fazla zarar görmeden kırsal peyzajlarda yerleşim ve kullanım alanları ile çeşitli diğer doğal alanların kullanımının doğru planlamasının öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Kırsal peyzajın önemi tanımı sınıflandırılması, kırsal peyzajın doğal eleman ve özellikleri, kırsal peyzajın kültürel elemanları, kırsal alanlarda peyzaj planlama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kırsal peyzajın önemini sınıflandırmasını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Kırsal peyzajın doğal kültürel elemanlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Kırsal alanlarda peyzaj planlama yöntem ve ilkelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | |||
5 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kırsal peyzajın önemi, tanımı, sınıflandırılması; doğal peyzaj, kırsal peyzaj | |
2 | Kırsal peyzajın doğal eleman ve özellikleri: coğrafi konum ve jeomorfoloji | |
3 | Kırsal peyzajın doğal eleman ve özellikleri: toprak, iklim ve su ilişkileri | |
4 | Kırsal peyzajın doğal eleman ve özellikleri: Flora, fauna ve koruma alanları | |
5 | Kırsal peyzajın kültürel elemanları: Tarımsal yerleşimler | |
6 | Kırsal peyzajın kültürel elemanları: Kırsal nüfus, Tarımsal alanlar | |
7 | Kırsal peyzajın kültürel elemanları: Rekreasyonel alan ve yerleşimler, ulaşım sistemi | |
8 | Kırsal alanlarda peyzaj planlama: Planlama yöntemi | |
9 | Kırsal alanlarda peyzaj planlama: Planlama ilkeleri | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Kırsal alanlarda peyzaj planlama: Planlamada yardımcı materyal | |
12 | Kırsal alanlarda peyzaj planlama: Planlamada yardımcı materyal | |
13 | Kırsal alanlarda peyzaj planlama: Planlamada yardımcı materyal | |
14 | Ülkemizde peyzaj planlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ÜRGENÇ, S.İ., 2000. Kırsal Peyzaj (Koruma Onarım Düzenleme), Yıldız Teknik Ün. Mimarlık Fak., Şehir ve Bölge Planmala Bölümü, Üniv. Yayın No: YTU.MF.DK-2000-0584, Fak. Yayın No: MF.ŞBP-2000-004, YTÜ Basın-Yayn Merkezi, İstanbul |
Ders Kaynakları | Koç, N. 1999. Kırsal Peyzaj Planlaması. Ankara |
Sıra | PARK VE BAHÇE BİTKİLERİ BÖLÜMÜ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim vb yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini bitkisel-yapısal materyalleri seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Tarım-sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Sıra | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | X |
Sıra | PEYZAJ VE SÜS BİTKİLERİ Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |