Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toprak, Su ve Gübreleme | PEP 109 | 1 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. NURETTİN KARTAL, Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TAN, |
Dersin Yardımcıları | Y. Doç. Dr. Mustafa YILMAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitki yetiştiriciliğindeitoprakve su faktörlerini öğrenmek ve bitki beslemede kullanılacak gübreleri öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bitki yetiştiriciliğinin ve tarımsal üretimin ana unsuru olan toprağın önemli özelliklerinin tanıtılması ve sürdürülebilir tarım için gerekli tarımsal faaliyetlerinin sağlanması, su, gübre ve gübreleme hakkında genel bilgilerin öğretilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dersin tamamında | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Topragın tanımı, toprak biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisi, toprakların bileşimi | |
2 | Toprağın oluşumu, toprak oluşumunda parçalanma ve ayrışma olayları | |
3 | Toprak oluşumuna etki eden etmenler ve toprak oluşum işlemleri | |
4 | Toprakların fiziksel özellikleri (tekstür, strüktür, porozite renk, sıcaklık, su, hava) | |
5 | Toprakların kimyasal özellikleri, Toprak reaksiyonu, Kil minerallerinin yapısı, Toprakta katyon değişimi | |
6 | Toprakların kimyasal özellikleri | |
7 | Toprak organik maddesi ve organik maddenin arttırılmasına yönelik uygulamalar | |
8 | Toprak-bitki-su ilişkisi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Toprak nemi | |
11 | Bitki Su Tüketimi | |
12 | Gübrelerin sınıflandırılması, Organik gübreler | |
13 | Kimyasal gübreler, Azotlu, Fosforlu ve Potasyumlu gübre çeşitleri ve özellikleri | |
14 | Gübreleme yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Toprak Bilimi ve Gübreler ve Bitki Besleme Ders Notları |
Ders Kaynakları | Sözüdoğru Ok, S., Toprak Bilimine Giriş. Ankara Üniv., Ziraat Fak., Toprak ve Bitki Besleme Bölümü, Ankara. Brohi, A.R. ve Aydeniz, A., 1991. Gübreler ve Gübreleme. Cumhuriyet Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları: 10, Ders Kitabı: 3, Tokat. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim vb yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini bitkisel-yapısal materyalleri seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
11 | Tarım-sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |