Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Koruma I | PEP 103 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. NURETTİN KARTAL, Dr.Öğr.Üyesi AYŞE NUR TAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bahçe bitkileri ve süs bitkilerinin fizyolojik bozuklukları,bakteriyel, mantari ve viral kaynaklı hastalık belirtilerini tanımak ve bu hastalıklarla karşı mücadele yöntemlerini uygulayabilmek |
Dersin İçeriği | Bitki hastalık nedenleri ; biyotik ve abiyotik nedenler ; mantar hastalıkları , bakteriyel hastalıklar , virus hastalıkları , diğer hastalıklar Bitki hastalıkları ile mücadele ve korunma, İş ve işçi sağlığı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Paraziter hastalık etmenlerini tanır | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Patojenlerin penetrasyon ve enfeksiyon fizyolojisini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Patojenlerin bitki fizyolojik fonksiyonlarına etkilerini bilir | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
4 | Epidemilerin meydana gelmesini sağlayan şartları bilir | Anlatım, Gösteri, | Sınav , |
5 | Bitki hastalık etmenleri ile mücadele yöntemlerini ve mücadelede iş ve işçi sağlığını bilir | Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitki Korumanın tanımı ve çalışma alanları ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiler | |
2 | Bitki hastalıklarının nedenleri, hastalık oluşumu için gerekli koşullar, çeşitli hastalık etmenleri, patojen tanımı | |
3 | Biyotik ve abiyotik hastalık nedenleri ve birbirleri ile etkileşimleri | |
4 | Fungal hastalıklar, belirtileri, bulaşma yolları | |
5 | Bakteriyel hastalıklar, belirtileri, bulaşma yolları | |
6 | Virus ve fitoplazma hastalıkları, belirtileri, bulaşma yolları | |
7 | Hastalığa neden olan etmenin tanımlanmasında ayırt edici özellikler | |
8 | Bulaşıcı olmayan hastalık nedenleri, düşük sıcaklık, yüksek sıcaklık etkileri, hava kirliliği, ışık zararı, bitki besin maddeleri ve zehirli kimyasalların etkileri | |
9 | Bitki hastalıkları ile mücadele yöntemleri, kanunsal savaşım ve karantina | |
10 | Devam / Ara Sınav | |
11 | Bitki hastalıklarının fiziksel ve kültürel önlemlerle kontrolü, biyolojik ve biyoteknik savaşım | |
12 | Kimyasal Savaşım, Pestisit tanımı, tarım ilaçlarının kullanılmasında dikkat edilmesi gereken noktalar, zirai ilaçların sınıflandırılması ve çeşitleri | |
13 | Tarım ilacı kullanımında güvenlik ve korunma önlemleri ; iş ve işçi sağlığı kuralları | |
14 | Entegre Savaşım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]"Bitki Koruma I" Ders notları ve CD |
Ders Kaynakları | [2]Kaygısız, H., Bitkisel Üretimde Hastalıklar. Hasad Yayınları. İstanbul (3) Tarımsal Savaşım Yöntem ve İlaçları. Prof. Dr. Salih MADEN, Prof. Dr. Seval TOROS. Ankara Üniversitesi Yayınları, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri toplayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan güncel teknikleri, bitkisel üretimde kullanılan araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim vb yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini bitkisel-yapısal materyalleri seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Tarım-sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |