Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler ve Reklam Kampanyaları HIP 110 2 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELCEN VODİNALI
Dersi Verenler Öğr.Gör. EMİNE DEMET ÖRGÜT, Öğr.Gör. SELCEN VODİNALI, Öğr.Gör.Dr. GIYASETTİN TAYFUR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dersin amacı ;özünde, öğrenciye kampanya planlama sürecini, iki temel disiplin üzerinden örnek kampanya tasarımları eşliğinde kavratmaktır.
Dersin İçeriği Derste halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında teorik bilgiler doğrultusunda bir kampanya tasarımının ilkeleri, planlama ve uygulama süreçleri anlatılacaktır. Değişik alanlarda uygulanan halkla ilişkiler ve reklam kampanyalarında örnekler değerlendirilerek tartışılacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir kampanyanın temel bileşenlerini tanımlar. Anlatım, Sınav ,
2 İletişim kampanyalarını karşılaştırmayı öğrenir Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Performans Görevi,
3 Kampanyaları analiz eder,öğrenir,tasarlar. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
4 Bir kampanyayı değerlendirir. Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Ödev, Performans Görevi,
5 Kampanya sürecine ilişkin neden sonuç ilişkileri kurar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği hakkında bilgi verme
2 Halkla İlişkiler kampanyası tasarlama aşamaları, Bir Kampanya Düzenlerken Yürütülen Kampanyanın Tasarımı Nasıl Yapılmalıdır?
3 Kampanyanın Hedef Kitlesi Nasıl Belirlenir? Kampanya Sloganları Nasıl Üretilir? Hangi Medya Araçları ve Kuruluşlarıyla Nasıl İletişim Kurulmalıdır?
4 Kampanya Bütçesi Nasıl Hazırlanmalıdır? Kampanya İçin Sponsorluk, Kurumsal Sosyal Sorumluluk İlişkileri Nasıl Kurulmalıdır?
5 Kampanyanın Başarısının Ölçme ve Değerlendirilmesi Nasıl Yapılır?
6 Reklam kampanyası planlama sürecine giriş
7 Reklam Durum analizi,
8 Reklam amaçları, reklam hedef kitlesi,
9 Reklam stratejileri, reklam taktikleri,
10 Reklam bütçesi, reklam uygulaması, Reklamda ölçme ve değerlendirme
11 Storyboard(hikâye şeması) üzerinde yaratıcı çalışma ve Grup Çalışmalarına Geçiş
12 Ara sınav
13 Kampanya Sunumları
14 Kampanya Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 7 7
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5