Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya HIP 104 2 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELCEN VODİNALI
Dersi Verenler Öğr.Gör. SELCEN VODİNALI, Öğr.Gör. NURGÜN CÖMERT, Öğr.Gör. SERPİL ÇİĞDEM, Öğr.Gör. TAMER ALTINTAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dijital medya kapsamında var olan ve gelişen kavramları, trendleri, tüketici davranışlarını ve bu teknolojilerin markalar ile ilişkisini ve etkisini tartışmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Yeni medya Çalışmalarına giriş niteliğinde olan söz konusu dersin içeriği ; yeni medyayı ve yeni medya ortamlarını geleneksel medyadan farklılaştıran özellikleri ve toplumsal-siyasal-kültürel ve ekonomik alanlardaki etkisini kavramsal düzeyde anlayabilecek sorular geliştirmek, örnekler üzerinden toplumsal-siyasal-kültürel yaşamdaki etkisini ve markaların yeni medyayı nasıl kullandıklarına ilişkin okumalar yapabilmektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ağ, ağ toplumu, blog, dijital yayımcılık ve yayıncılık gibi konularda informatif bilgi ve yorum yeteneğini geliştirebilmek Örnek Olay, Ödev,
2 Dijital medya dünyasında etik tartışmalar yapabilmek Tartışma, Performans Görevi,
3 Yeni medya alanında temel kuram, kavram ve fikirlere eleştirel bir yaklaşımla ele almayı öğrenmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Performans Görevi,
4 Yeni Medya ve Marka Etkileşimini lişkilendirebilmek Tartışma, Grup Çalışması, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin işlenişinin ve planının tanıtılması
2 Yeni medya ve yeni medya ortamları nedir? -Geleneksel Medya-Yeni Medya Karşılaştırması
3 Yeni medyaya ilişkin bazı tartışma odakları: siyaset ve yurttaşlık, kamusal alan ve katılım, kimlik, kimlik egzersizi, toplumsallaşma ve vb. konulara giriş
4 Katılımcı kültür, Kullanıcı Türevli İçerik Yaratımı
5 Alternatif ve Aktivist Medyadan Yurttaş Haberciliğine kuramsal-kavramsal tartışmalar (alternatif, radikal ve yurttaş medyası nedir), yeni medya ortamlarında kamusallık, kamusal alan ve demokratik kanaat oluşumunun koşulları
6 Yeni medya ortamlarında kamusallık, kamusal alan ve demokratik kanaat oluşumunun koşulları
7 Toplumsal hareketlerde yeni medya kullanım pratiklerive örnek araştırmaların incelenmesi
8 Hacker olgusu, Hacker Etiği, Hacker ve Direniş Kültürü, Kitle Kaynak Üretimi
9 Atölye çalışmaları
10 Atölye çalışmaları
11 Ara Sınav
12 Marka Etkileşimi Yaratmada Yeni Medyanın Rolü
13 Markaların Yeni Medya Kullanım Pratikleri
14 Yeni Medya Ortamlarında Etik İhlaller ve Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları • Bayraktutan, G. (2013) Sosyal Medyada Etkileşim”, Dijital İletişim ve Yeni Medya. (Der.) M.C.Öztürk. Eskişehir: AÖF. 100-119.
• Binark, M. (Der.) (2007) Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Performans Görevi (Seminer) 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 105
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,2
Dersin AKTS Kredisi 4