Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Medya | HIP 104 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELCEN VODİNALI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SELCEN VODİNALI, Öğr.Gör. NURGÜN CÖMERT, Öğr.Gör. SERPİL ÇİĞDEM, Öğr.Gör. TAMER ALTINTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dijital medya kapsamında var olan ve gelişen kavramları, trendleri, tüketici davranışlarını ve bu teknolojilerin markalar ile ilişkisini ve etkisini tartışmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Yeni medya Çalışmalarına giriş niteliğinde olan söz konusu dersin içeriği ; yeni medyayı ve yeni medya ortamlarını geleneksel medyadan farklılaştıran özellikleri ve toplumsal-siyasal-kültürel ve ekonomik alanlardaki etkisini kavramsal düzeyde anlayabilecek sorular geliştirmek, örnekler üzerinden toplumsal-siyasal-kültürel yaşamdaki etkisini ve markaların yeni medyayı nasıl kullandıklarına ilişkin okumalar yapabilmektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ağ, ağ toplumu, blog, dijital yayımcılık ve yayıncılık gibi konularda informatif bilgi ve yorum yeteneğini geliştirebilmek | Örnek Olay, | Ödev, |
2 | Dijital medya dünyasında etik tartışmalar yapabilmek | Tartışma, | Performans Görevi, |
3 | Yeni medya alanında temel kuram, kavram ve fikirlere eleştirel bir yaklaşımla ele almayı öğrenmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Yeni Medya ve Marka Etkileşimini lişkilendirebilmek | Tartışma, Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işlenişinin ve planının tanıtılması | |
2 | Yeni medya ve yeni medya ortamları nedir? -Geleneksel Medya-Yeni Medya Karşılaştırması | |
3 | Yeni medyaya ilişkin bazı tartışma odakları: siyaset ve yurttaşlık, kamusal alan ve katılım, kimlik, kimlik egzersizi, toplumsallaşma ve vb. konulara giriş | |
4 | Katılımcı kültür, Kullanıcı Türevli İçerik Yaratımı | |
5 | Alternatif ve Aktivist Medyadan Yurttaş Haberciliğine kuramsal-kavramsal tartışmalar (alternatif, radikal ve yurttaş medyası nedir), yeni medya ortamlarında kamusallık, kamusal alan ve demokratik kanaat oluşumunun koşulları | |
6 | Yeni medya ortamlarında kamusallık, kamusal alan ve demokratik kanaat oluşumunun koşulları | |
7 | Toplumsal hareketlerde yeni medya kullanım pratiklerive örnek araştırmaların incelenmesi | |
8 | Hacker olgusu, Hacker Etiği, Hacker ve Direniş Kültürü, Kitle Kaynak Üretimi | |
9 | Atölye çalışmaları | |
10 | Atölye çalışmaları | |
11 | Ara Sınav | |
12 | Marka Etkileşimi Yaratmada Yeni Medyanın Rolü | |
13 | Markaların Yeni Medya Kullanım Pratikleri | |
14 | Yeni Medya Ortamlarında Etik İhlaller ve Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | • Bayraktutan, G. (2013) Sosyal Medyada Etkileşim”, Dijital İletişim ve Yeni Medya. (Der.) M.C.Öztürk. Eskişehir: AÖF. 100-119. • Binark, M. (Der.) (2007) Yeni Medya Çalışmaları. Ankara: Dipnot Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |