Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Ekonomi | MYO 153 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEVDET ÇAYIR |
Dersi Verenler | MÜKREMİN UZER, Öğr.Gör. SÜLEYMAN BİROL UYAR, Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY, Öğr.Gör. SÜLEYMAN BAKKAL, Dr.Öğr.Üyesi ASENA BOZTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi CEVDET ÇAYIR, Öğr.Gör. MESUT ÖZENÇ, Öğr.Gör. ALİ GALİP GÜVEN, Öğr.Gör. CEMAL EROĞLU, Öğr.Gör. MEHMET AKİF YENER, Öğr.Gör. ERSİN KALKAN, Öğr.Gör. NALAN ÜSTÜNTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SARIALTIN, Öğr.Gör.Dr. HAKAN ERYÜZLÜ, Öğr.Gör. ENSAR SELMAN KARAGÜZEL, Öğr.Gör. BÜLENT DİZMAN, HAKAN ÖZÇORAPSIZ, Dr.Öğr.Üyesi KENAN GÖÇER, Öğr.Gör.Dr. NERMİN CEREN TÜRKMEN, Öğr.Gör. TAMER ALTINTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisadi hayatın kavranması, günlük hayatta kullanılan iktisadi kavramların anlaşılması ve iktisadi karar süreçlerindeki rasyonelliğin öğrenilmesi Milli Gelir, Para, Uluslararası İktisadi Faaliyetler, Büyüme, İktisadi Düşünce ve Sistemler hakkında genel bilgiler kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Ekonominin bütününün isleyisinin degerlendirilmesi, üretim ve tüketim fonksiyonu,yatırım kavramı, devlet kesimi ve dıs alem para arz ve talebi genel denge issizlik enflasyon büyüme ve kalkınma. Ekonominin bütününü olusturan ekonomik unsurların davranıslarının degerlendirilmesi, fiyat mekanizmasının isleyisi, tüketici davranısları teorisi üretim ve firma teorisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisadi temel kavramları ve iktisadi sistemlerin kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Grafiksel analiz yeteneği oluşur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
3 | Piyasa kavramını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
4 | Tüketici ve üreticinin denge düzeylerinin oluşumunu kavrar. | Anlatım, Tartışma, Altı Şapka, | Sınav , |
5 | Makro iktisadi temel kavram ve döngüleri kavrar | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Ödev, |
6 | Uluslararası ticaret kavramını iktisadi açıdan analiz eder | Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, | Sözlü Sınav, |
7 | Para, iktisadi büyüme ve kankınmanın temel unsurlarını kavrar. | Anlatım, Tartışma, Altı Şapka, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisadın tanımı, temel amaçlar, temel kavramlar | |
2 | Matematiksel hatırlatmalar, Grafikler ve iktisadi uygulama alanları | |
3 | Piyasa, Piyasa çeşitleri, Talep Teorisi | |
4 | Arz Teorisi, Piyasa Dengesi | |
5 | Esneklik, Talep Esneklikleri | |
6 | Arz Esnekleri, Arz-Talep uygulamaları | |
7 | Tercih kavramı, Tüketici ve Üretici Teorisi | |
8 | Üretim ve Maliyetler | |
9 | Makro iktisada giriş, makro iktisadın araştırma alanları | |
10 | Ara sınav | |
11 | Makro iktisadi politikalar, Milli gelir | |
12 | Para ve Banka | |
13 | Uluslararası ticaret temel kavramlar | |
14 | İktisadi Büyüme ve kalkınma temel kavramlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İ.Mete DOĞRUER -İktisat ders notları- 1989 ; Salih ŞİMŞEK -Ekonomi- 2008 |
Ders Kaynakları | ERYÜZLÜ Hakan, Genel Ekonomi 2016 seçkin yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |