Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örnek Olay Analizi | MUP 120 | 2 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYDIN BAĞDAT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE SARIALTIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mesleki eğitim alanında öğrendikleri teorik bilgileri gerçek iş yaşamından alınan örnek olaylar yardımıyla tartışarak pekiştirmeleridir. |
Dersin İçeriği | İş yaşamında bürolarda ortaya çıkabilecek problemler ve çözümü ile ilgili örnek olayları içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Örnek olay çözümleri yardımıyla kriz ortamında nasıl davranacağını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Gizli belgelerin nasıl işlem göreceğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Randevu düzenlemelerinde ortaya çıkabilecek aksaklıkları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Yöneticinin Diş ve iç gezilerinin organizasyonunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Toplantı öncesi yapılacak hazırlıkların önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Sinirli müşterilerle başa çıkma yöntemlerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
7 | Takım çalışmasının önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler İle İlgili Örnek Olay Çözümü | |
2 | Halkla İlişkiler İle İlgili Örnek Olay Çözümü | |
3 | Kriz Yönetimi İle İlgili Örnek Olay Çözümü | |
4 | Stres Yönetimi İlgili Örnek Olay Çözümü | |
5 | Stres Yönetimi İlgili Örnek Olay Çözümü | |
6 | Zaman Yönetimi İlgili Örnek Olay Çözümü | |
7 | Sekreterlik İşlemleri İle İlgili Örnek Olayları Çözümü | |
8 | Sekreterlik İşlemleri İle İlgili Örnek Olayları Çözümü | |
9 | Uygulamalı Toplantı Organizasyonu | |
10 | Ara sınav | |
11 | Dosya ve belge yönetimi ile ilgili örnek olay çözümü. | |
12 | Takım çalışması ile ilgili örnek olaylar. | |
13 | Sinirli Müşteri İle Diyalog Kurma Yöntemleri | |
14 | Motivasyon ile ilgili örnek olay çözümleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nuran Öztürk Başpınar: Büro Yönetimi ve Sekreterlikte Örnek olay Analizi, Ankara: Nobel Yayınevi, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |