Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Araştırma Yöntemleri | CEK 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YILMAZ ÖZKAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Abdülkadir Altınsoy |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye sosyal bilimlerde kullanılan araştırma yöntemlerini tanıtmaktır. Bu sosyal bilim düşüncesi ve ampirik araştırma arasında bağlantıları ihmal etmeden gerçekleştirilmeye çalışılacaktır |
Dersin İçeriği | Bu derste öncelikle, kaynak arama-tarama, kaynak gösterme ve yazım kuralları konuları anlatılacaktır. Daha sonra bilim felsefesi ile ilgili kısa bilgiler verilecektir. Bunu takiben araştırma konusu seçimi, nitel ve nicel araştırma teknikleri ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilim felsefesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Bilimsel araştırmalarda kaynak kullanma ve atıf verme yöntemlerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Araştırma önerisi geliştirir, başından sonuna araştırma sürecini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Nitel araştırma tekniklerinden en az birini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Nicel araştırma tekniklerinden en az birini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
6 | SPSS istatistik yazılımını kullanarak veri analizi yapar | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma yöntemlerine giriş | |
2 | Araştırma konusunun belirlenmesi | |
3 | Araştırma yönteminin belirlenmesi | |
4 | Nitel araştırma yöntemleri | |
5 | Nicel araştırma yöntemleri | |
6 | Örnekleme ve örnek alma yöntemleri | |
7 | Araştırma etiği | |
8 | Yazım, üslup teknikleri ve şekil şartları | |
9 | Excel uygulamaları | |
10 | SPSS uygulamaları | |
11 | NVivo uygulamaları | |
12 | QDA Miner uygulamaları | |
13 | Araştırmacıda vizyon geliştirme | |
14 | Akademik çalışma kültürü ve genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Neuman, Lawrance (2012), Toplumsal Araştırma Yöntemleri I ve II, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, Yayın Odası, 5. Basım, Ankara 2. Punch, Keith F.(2011), Sosyal Araştırmalara Giriş, Siyasal Kitabevi, 2. Basım, Ankara 3. Lakatos, Imre (2012), Bilimsel Araştırma Programlarının Metodolojisi, Alfa Yay., İstanbul 4. Creswell, John W. (2015), Nitel Araştırma Yöntemleri- Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni- Siyasal Kitabevi, 2.Basım, Ankara 5. Merriam, Sharan B.(2013), Nitel Araştırma – Desen ve Uygulama için bir Rehber-, Nobel Yay, Ankara 6. Creswell, John, W.(2015), A Concise Introduction to Mixed Methods Research, Sage, USA 7. Creswell, John W. and Clark, Plano Vicki L.(2015), Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi, Anı Yay. 2. Basım, Ankara 8. Thompson, Mel (2011), Kendi Kendinize Felsefe Öğrenin, Pegasus Yay. 2. Basım, İstanbul 9. Sosyal Bilimleri Açın (Gulbenkian Komisyonu) Sosyal Bilimlerin Yeniden Yapılandırılması Üzerine Rapor (2012), Metis Yay., İstanbul. 10. Serdar, Ziyaeddün (2001), Thomas Kuhn ve Bilim Savaşları, Everest Yay., İstanbul 11. Demir, Ömer (2009), Bilim Felsefesi, Vadi Yay, 12. Day, Robert A.(2009), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, TÜBİTAK Yay, 4.Basım http://kutuphane.ege.edu.tr/bilimselmakale.pdf |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |