Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proteom Analizi | KIM 643 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hastalıkların teşhisinde ve hücre düzeyinde anormalliklerin belirlenmesinde kullanılan proteom analizlerini anlaşılıp yorumlanmasını yardımcı olur. Ayrıca, biyokimya, tıp ve biyoteknolojide proteomun nasıl uygulanabildiği hakkında bilgilendirir. |
Dersin İçeriği | Giriş-proteom araştırmalara genel bakış, protein analizinde iki yönlü elektroforez (2-D), proteinlerin enzimatik parçalanması ve peptidlerin HPLC ile ayrılması, peptid ve proteinlerin dizi analizleri, proteom analizlerinde biyoinformatik, , proteomik analizlerde model sistemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proteom analizinde kullanılan ikiyönlü (2-D) gel elektroforezini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Blotlama ve ümin boyama yöntemlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Proteinlerin parçalanmasından oluşan peptitlerin HPLC ile analizinlerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Peptitlerin kütle spektroskopisini analizler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Proteomikteki model sistemleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Proteinlerin yapı analizlerinde en son gelişmelerde kullanılan yöntemleri sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proteom araştırmalara genel giriş | [1] Sayfa 7-20 |
2 | Protein analizinde iki yönlü elektroforez (2-D) | [1] Sayfa 21-28 |
3 | Blotlama ve immün boyama | [1] Sayfa 29-38 |
4 | Proteinlerin enzimatik parçalanması ve peptidlerin HPLC ile ayrılması | [1] Sayfa 39-46 |
5 | Peptit ve proteinlerin dizi analizleri | [1] Sayfa 47-56 |
6 | Protein ve peptidlerin kütle spektrumu | [1] Sayfa 57-64 |
7 | Post-translasyonel değişiklikler | [1] Sayfa 65-75 |
8 | Difrensiyal proteom analizlerinde biyoinformatik | [1] Sayfa 76-96 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Proteomik çalışmalarda hücre kültürü | [1] Sayfa 97-105 |
11 | Proteomik analizlerde model sistemler (Fareler üzerine) | [1] Sayfa 106-116 |
12 | Proteom analizi uygulamalarından, insanın tümörlü proteinlerin belirlenmesi, tanınması ve karakterize edilmesi | [1] Sayfa 117-124 |
13 | Proteomik çalışmalarda kararlı izotop işaretleme ile proteom analizleri | [1] Sayfa 125-130 |
14 | Proteomic uygulamalar ve yeni teknolojiler | [1] Sayfa 131-4 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] A. TELEFONCU, J. SALNIKOW, F. ZİHNİOĞLU and A. KILIÇ " Proteom Analizi Metodlar ve Uygulamaları" Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi Basımevi, 2002, Çanakkale |
Ders Kaynakları | [2] D. C. Liebler Introductiın to PROTEOMICS Human press, 2002,Tottava, N.J. USA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |