Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Lipid Metabolizması ve Biyolojik Membranlar KIM 642 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Biyokimya I ve Biyokimya II derslerini almış olmak

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU
Dersi Verenler Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM,
Dersin Yardımcıları

Biyokimya Anabilim Dalı araştırma görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Lipid metabolizması ve biyolojik membranların anlaşılması

Dersin İçeriği

Lipid metabolizması ve biyolojik membranların yapı ve fonksiyonlarının anlaşılması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler yağ asidi metabolizmasını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
2 Öğrenciler triaçilgliserol metabolizması hakkında bilgi edinir Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Öğrenciler fosfogliserid ve sfingolipid metabolizmalarını algılar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
4 Öğrenciler kolesterol metabolizmasını anlar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
5 Öğrenciler biyolojik membran yapısını kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
6 Öğrenciler membranlardaki taşıma olaylarını tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lipidler hakkında genel bilgiler [1] Sayfa 1-15
2 Yağ asidi metabolizması [1] Sayfa 16-50
3 Yağ asidi metabolizması [1] Sayfa 16-50
4 Triaçilgliserol metabolizması [1] Sayfa 51-70
5 Fosfogliserid metabolizması [1] Sayfa 71-80
6 Sfingolipid metabolizması [1] Sayfa 81-90
7 Kolesterol metabolizması [1] Sayfa 91-100
8 Membran lipidleri [1] Sayfa 101-110
9 ARA SINAV
10 Membran proteinleri [1] Sayfa 111-130
11 Membran karbohidratları [1] Sayfa 131-150
12 Membranlarda küçük moleküllerin taşınması [1] Sayfa 151-170
13 Membranlarda büyük moleküllerin taşınması [1] Sayfa 171-200
14 Sinyal iletimi [1] Sayfa 201-220
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Yıldırım K., İleri Biyokimya I Ders Notları, 2008 , Sakarya.

Ders Kaynakları

[2] Hames, B.D. and Hooper, N.M., Instant Notes in Biochemistry, Secon edition, Bios Scientific Publishers Ltd., USA, 2001.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
1 Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
3 Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
6 Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. X
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
7 En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6