Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Heterojen Kataliz | KIM 667 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT TEKER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kataliz, modern çağımızda en önemli teknolojilerden birisidir. Petrolden plastikler ve daha bir çok kimyasalları üretmek için kataliz işlemi gereklidir. Motorlu vasıtaları çalıştırmada gerekli yakıtı elde etmek ve motorlu vasıtaları çalıştırmada gerekli yakıtı elde etmek ve motorlu taşıtlardan ileri gelen hava kirliliğini gidermek için gene katalize ihtiyaç duyarız. Vücudumuzun gelişmesi ve hayatiyetini devam ettirebilmesi için gene kataliz gereklidir.Kataliz uygulamaları: katalizin insanın yararına kullanılması; ham maddeler ve dönüştürülmesi; çevre koruma amacıyla kataliz; günlük hayatta kataliz; gelecekte kataliz. |
Dersin İçeriği | Temel prensipler : kataliz nedir? Reaktif ara yüzey; yüzey yapısının reaktiviteye etkisi; katalitik yüzeylerin reaktivitesinin değiştirilmesi. Katalitik maddeler ve hazırlanmaları; katalitik aktivite ve seçicilik; katalitik özelliklerin ölçülmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Katalizin tanımlanması ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Heterojen katalizörlerin hazırlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Endüstriyel kimyasalların üretimine heterojen kataliz uygulamalarının açıklanması konusunda bilgiye sahiptir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Katalizin tanımı ve reaktif ara yüzey | Sayfa 1-11 |
2 | Reaktivite üzerine yüzey yapısının etkisi | Sayfa 12-22 |
3 | Katalitik yüzeylerin reaktivitesinin değiştirilmesi | Sayfa 23-29 |
4 | Katalitik maddeler ve bunların hazırlanması | Sayfa 32-35 |
5 | Katalitik maddeler ve bunların hazırlanması | Sayfa 36-41 |
6 | Katalitik aktivite ve seçicilik | Sayfa 42-52 |
7 | Katalitik özelliklerin ölçülmesi | Sayfa 53-62 |
8 | Kataliz uygulamaları | Sayfa 63-65 |
9 | Kataliz uygulamaları | Sayfa 66-68 |
10 | Hammaddeler ve bunların dönüşümleri | Sayfa 69-71 |
11 | Çevre korumada kataliz | Sayfa 72-79 |
12 | ARA SINAV | |
13 | Günlük hayatta kataliz | Sayfa 80-86 |
14 | Gelecekte kataliz | Sayfa 87-90 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] M. Bowker, The Basis and Applications of Heterogeneous Catalysis, Oxford University Press, Oxford, 1998. |
Ders Kaynakları | [1] S.R. Logan, Fundamental of Chemical Kinetics, Longmans, London, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |