Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Geoteknikte Nümerik Modelleme Yöntemleri | INM 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEDAT SERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geoteknik problemlerinin çözümünde yaygın olarak kullanılan nümerik analiz metodunun programları ve prensiplerinin tanıtılması, bu programlarda çeşitli mühendislik problemlerine uygulama becerisinin öğrencilere verilmesi, genel amaçlı paket program kullanma kabiliyetinin verilmesi |
Dersin İçeriği | Geoteknik problemlerin nümerik yöntemlerle çözümüne yaklaşımlar, Nümerik çözüm yöntemleri, Problemin tespiti ve uygun çözüm yönteminin seçimi, Nümerik analizde kullanılacak parametrelerin tanımlanması, Nümerik analizde kullanılacak geoteknik parametrelerin belirlenmesi ve seçimi, Statik modelinin kurulması, Kurulan nümerik modelin analiz aşamalarının tanımlanması, Statik analizler, Dinamik modelinin kurulması, Kurulan nümerik modelin analiz aşamalarının tanımlanması, Dinamik analizler, Analiz sonuçlarını doğrulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, geoteknik problemlerin nümerik yöntemlerle çözümüne yaklaşımlar | |
2 | Geoteknik problemlere nümerik çözüm yöntemleri ve kullanım alanları | |
3 | Geoteknik problemlerde uygun çözüm yönteminin seçimi | |
4 | Nümerik analizde kullanılacak parametrelerin tanımlanması | |
5 | Nümerik analizde kullanılacak geoteknik parametrelerin belirlenmesi ve seçimi | |
6 | FLAC ile Statik bir nümerik modelinin kurulması | |
7 | FLAC ile Statik nümerik analiz aşamalarının tanımlanması | |
8 | FLAC ile Statik analizler (Uygulama) | |
9 | Ara sınav | |
10 | FLAC ile Dinamik bir nümerik modelinin kurulması | |
11 | FLAC ile Dinamik nümerik analiz aşamalarının tanımlanması | |
12 | FLAC ile Dinamik analizler (Uygulama) | |
13 | FLAC ile Dinamik analizler (Uygulama) | |
14 | Analiz sonuçlarını doğrulanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- FLAC 2D, User’s Manual-Fast Lagrangian Analysis of Continua, Itasca Consulting Group, Minnesota,2008. 2- PLAXIS, User’s Manual,2008. 3- SHAKE 2000, User’s Manual, 2000. |
Ders Kaynakları | 1- KRAMER, S.L., “Geotechnical Earthquake Engineering”, William J. Hole, Prentice-Hall International Series, London, 168-199, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |