Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapıların Korunması ve İzolasyonu | INM 558 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMALETTİN YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MENSUR SÜMER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapıların insanların her türlü yaşamsal işlevlerinde uzun süre hizmet etmesi önemlidir.Bu süreç içersinde yapıların çeşitli etkiler altındadır.Bu etkilerin neler olduğu ve bunlardan korunmanın yolları ve alınacak önlemler konusunda bilgi vermeği amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Yapılara etki eden fiziksel,kimyasal ve mekanik etkiler nelerdir. Bu etkilere karşı alınacak önlemler.Isı yalıtımı,su yalıtımı, yangın ve ses yalıtımının önemi ve uygulama esasları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapıların servis ömrünü etkileyen Fiziksel etkenleri bilir. | ||
2 | Yapıların servis ömrünü etkileyen Kimyasal etkenleri bilir. | ||
3 | Yapıların servis ömrünü etkileyen Mekanik etkenleri bilir. | ||
4 | Isı Yalıtım malzemelerinin boyutlarını hesaplar | ||
5 | Yapı duvarlarında ısı yalıtım proje detaylarını tasarlar | ||
6 | Yapı Çatılarının da ısı yalıtım proje detaylarını tasarlar . | ||
7 | Yapı döşemelerde ısı yalıtım proje detaylarını tasarlar . | ||
8 | Yapı Temellerinde su yalıtım proje detaylarını tasarlar . | ||
9 | Yapı çatılarında su yalıtım proje detaylarını tasarlar | ||
10 | Binalarda ses yalıtımını tanımlar | ||
11 | Binalarda yangın yalıtımını tanımlar | ||
12 | Binalarda Kolonlarda yangın yalıtım detay resimlerini çizer |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapıların maruz kaldığı dış etkiler | 1. Hafta Sunusu |
2 | Yapıların maruz kaldığı dış etkiler | 2. Hafta Sunusu |
3 | Isı Yalıtımın Önemi ve Hesap Esasları | 3. Hafta Sunusu |
4 | Duvarlarda Isı Yalıtımı | 4. Hafta Sunusu |
5 | Döşemelerde Isı Yalıtımı | 5. Hafta Sunusu |
6 | Çatılarda Isı Yalıtımı | 6. Hafta Sunusu |
7 | Su Yalıtımının önemi ve Yapılarda Su iletimi | 7. Hafta Sunusu |
8 | Su Yalıtımının önemi ve Yapılarda Su iletimi | 8. Hafta Sunusu |
9 | Temellerde Su Yalıtımı | 9. Hafta Sunusu |
10 | Döşemelerde Su Yalıtımı | 10. Hafta Sunusu |
11 | Çatılarda Su Yalıtımı | 11. Hafta Sunusu |
12 | Yangın Yalıtımı | 12. Hafta Sunusu |
13 | Yangın Yalıtımı | 13. Hafta Sunusu |
14 | Ses Yalıtımı | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Yapı Fiziği Ders Notları, Y.Doç.dr.Sabit OYMAEL ODE Mühendislik yayınları 1997 İstanbul. 2-Yapı Elemanı tasarımında Malzeme-Toydemir-Gürdal-Tanaçan 3-Yapı Teknolajisi I-II –M.Selçuk Güner-Abdurrahim Yüksel 4-Binalarda ve Tesisatta Isı Yalıtımı-Prof.T.Hikmet Karakoç |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 206 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |