Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çevre Mühendisliğinde Membran Prosesler CEM 531 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MERAL YURTSEVER
Dersi Verenler Doç.Dr. MERAL YURTSEVER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders ile membran teorisi, teknolojisi, membran çeşitleri, arıtma mekanizması, Çevre Mühendisliğinde uygulamaları, membran teknolojisinin kullanımında işletme ve çevre problemleri gibi konuların anlatılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Membran teorisi ve teknolojisi, Membranların arıtma mekanizması, Membran hazırlama metotları, Membran proses tipleri, Çevre Mühendisliğinde Membran uygulamaları vb. konular.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Membran teorisi, teknolojisi konularında detaylı bilgi kazandırmak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
2 Çevre Mühendisliğinde Membran uygulamaları becerilerini kazandırmak Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Membran teorisi ve teknolojisi
2 Membranların arıtma mekanizması
3 Membran hazırlama metotları
4 Membran modül dizaynı ve karakteristikleri
5 Membranlarda kütle transferi, Konsantrasyon polarizasyonu
6 Membran proses tipleri (mikrofiltrasyon; ultrafiltrasyon; nanofiltrasyon; pervaporasyon; gaz permeasyonu)
7 Membran proses tipleri (diyaliz; elektrodiyaliz; ters ozmos; sıvı membranlar; biyolojik membran ilkeleri; yeni teknikler)
8 Membran proseslerin sınıflandırılması
9 Suların arıtılmasında membran uygulamaları
10 Atıksuların arıtılmasında membran uygulamaları
11 Endüstriyel atık suların entegre arıtımında membran teknolojisi
12 Çevre Mühendisliğinde membranların potansiyel kullanımı
13 Çevre Mühendisliğinde membranların potansiyel kullanımı
14 Membran kullanımının ekonomisi ve maliyeti
Kaynaklar
Ders Notu 1) Metcalf&Eddy, Wastewater Engineering Treatment Disposal Reuse, 1991.
2) Mulder, M., Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic Publisher, 1996.
3) Membrane technology in water and wastewater treatment/ ed. P. Hillis, Cambridge, UK: Royal Society of Chemistry, 2000.
4) R.D. Noble, S.A. Stern, Membrane Separations Technology: Principles and Applications.
Ders Kaynakları Ulusal ve Uluslar arası dergilerde yer alan makaleler.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi X
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 25 25
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6