Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Küresel İklim Değişimleri CEM 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT
Dersi Verenler Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Küresel ısınma ve iklim değişimleri süreçlerinin anlaşılması, etkilerinin ve gelecek senaryolarının bilinmesi ve çözüm önerilerinin üretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Genel kavramlar. Atmosfer yapısı. Dünya iklimleri. Dünya tarihindeki iklim değişimleri. Sera etkisi. İklim değişimlerinin nedenleri. Gelecekteki iklim özellikleri. iklim ve iklim değişimlerinin ekosistemler ve doğal kaynaklar üzerindeki etkileri. İklim değişimlerinin Dünya ve Türkiye üzerindeki etki ve görünürlükleri. Çözüm önerileri. Alınan vealınması gereken önlemler. Uluslararası çalışmalar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Atmosferin yapısı ile ilgili bilgi kazanır, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Sera etkisi ile küresel ısınmanın nedenlerini kavrar, Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav , Sözlü Sınav,
3 İklimlerin değişimlerinin etkilerini ve sonuçlarını öğrenir, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Performans Görevi,
4 Teknik ve teknik olmayan önlemleri öğrenir ve yeni önlemler ve gelecek senaryoları üretir Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Genel tanımlar
3 Atmosferin yapısı
4 İklimin genel ekosistem etkileri
5 Dünya üzerinde iklimler
6 İklim değişimlerinin tarihsel gelişimi
7 İklim değişimlerinin nedenleri
8 Sera etkisi,Sera gazları
9 İklim değişimleri ve doğal kaynaklar
10 İklim değişimlerinin mevcut ve olası etkileri,
11 İklim değişimlerinde gelecek senaryoları
12 Önlemler , çözüm önerileri, Uluslararası çalışmalar
13 Öğrenci semineri
14 Öğrenci semineri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

- S. Erinç, Klimatoloji ve Metodları, İstanbul, 1989.
- M. Kadıoğlu, Bildiğimiz Havaların Sonu, İstanbul, 2002
- R.M. Goody, J.C. Walker, Atmospheres, Printice Hall, A.B.D., 1982
- Natural Environment Research Council, The Greenhouse Effect, Institute of Terrestrial Ecology, 1994.
- Ö.Madra,"Küresel Isınma ve İklim Krizi", Agora kiaplığı, 2007-
R.Uzmen, "Küresel Isınma ve İklim Değişikliği", Bilge yayıncılık, 2007
T. Flannery, "Ölümcül Havalar", versus yayınları, 2006
- IPCC, Çevre Bakanlığı, Tarım Bakanlığı ve çeşitli sivil toplum kuruluşlarının raporları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
3 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
4 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
5 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi X
6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
7 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi X
8 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
9 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
11 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
12 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Performans Görevi (Seminer) 1 30 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6