Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kontrol Sistemlerinde Özel Konular EBE 530 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri EBE 531 Kontrol Sistemleri Dizaynı dersini almış olmak
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ FUAT BOZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere kontrol sistemlerinde yaşanan son gelişmeleri aktararak, onların daha güncel bilgilerle donatılmasını sağlamaktır. Böylece öğrenciler tez konusu seçiminde, dünyadaki kontrol sistemleri alanındaki yeniliklerin bilgisi ışığında daha güncel davranabileceklerdir
Dersin İçeriği Dizayn basamaklarında göz önüne alınacak hususlar. Kutup yerleştirme, ikinci dereceden özgür sistemlerin yapısı. Giriş/Çıkış geri besleme kompanzasyonu. Durum geri beslemesi, durum gözetleyicisi. Optimal( en iyi) denetim, Standart formlar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kontrol sistemleri dizayn basamaklarını açıklar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
2 Kontrol sistemleri analizi yapar. Anlatım, Sınav ,
3 Geri besleme çeşitlerini açıklar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
4 Farklı tipteki geri besleme denetleyicilerini tasarlar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav,
5 Optimizasyon teoremini açıklar. Anlatım, Proje / Tasarım,
6 Optimal(en iyi) denetleyici tasarımı yapar. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
7 Standart formları kullanır. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dizayn basamaklarında göz önüne alınacak hususlar
2 Kutup yerleştirme
3 ikinci dereceden özgür sistemlerin yapısı
4 Giriş/Çıkış geri besleme kompanzasyonu
5 Durum geri beslemesi
6 Durum gözetleyicisi
7 Optimal( en iyi) denetim
8 Standart formlar ve elde edilmesi
9 Farklı optimizasyon kriterleri
10 Farklı optimizasyon kriterleri
11 Standart formlarla optimal denetleyici dizaynı
12 Standart formlarla PI denetleyici dizaynı
13 Standart formlarla PID denetleyici dizaynı
14 Standart formlarla PI-PD denetleyici dizaynı
Kaynaklar
Ders Notu Computational Approaches to and Comparisons of Design Methods For Linear Controllers, A.F.BOZ, PhD. Thesis, 1999.
Ders Kaynakları Control Systems Engineering, Norman S. NISE, Benjamin Cummings Publ.,1992
2. Modern Control Systems, R.C.Dorf, R.H.Bishop, Addison Wesley, 1995
2. Automatic Control Systems, B.C.Kuo, Prentice Hall, 1995
3. Feedback Control of Dynamic Systems, G.F.Franklin, J.D.Powell, A.Emami-Naeini, Addison Wesley, 1994
4. Modern Control Engineering , K.Ogata, Prentice Hall, 1989
5. Otomatik Kontrol I ve II., M.K.Sarıoğlu, Sistem Yayıncılık, 1996
6. Control Systems Handbook, CRC & IEEE Pres, 1996.
8. Konu ile ilgili dergi ve konferanslarda yapılmış yayınlar
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
2 Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
5 Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek X
6 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
6 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
6 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
8 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek X
10 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
10 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
10 Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 10 160
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6