Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karşılaştırmalı Omurgasız Hayvanlar Morfolojisi BIY 322 6 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞULE BARAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Omurgasız hayvanların vücut örtüsü, sindirim, solunum, boşaltım, dolaşım, üreme sistemlerinin morfolojik yapılarının öğretilmesi
Dersin İçeriği Omurgasız hayvanların vücut örtüsü, sindirim, solunum, boşaltım, dolaşım, üreme sistemlerinin morfolojik yapıları ile ilgili şematik ve laboratuvar materyaline dayalı karşılaştırılması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Omurgasız hayvanların vücut örtüsüne ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Omurgasız hayvanların sindirim sistemlerine ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Omurgasız hayvanların solunum ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. Anlatım, Sınav , Ödev,
4 Omurgasız hayvanların boşaltım sistemlerine ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. Anlatım, Sınav , Ödev,
5 Omurgasız hayvanların dolaşım ve üreme sistemlerine ait morfoljik yapıları öğrenir ve birbirleri ile karşılaştırabilir. Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karşılaştırmalı omurgasız morfolojisi terminolojisi
2 Sırasıyla Protozoa, Spongia, Coelenterata, Platyhelminthes ve Nemathelminthes filumlarında vücut örtüsü
3 Vücut örtüsü 2: Sırasıyla Annelida, Mollusca, Echinodermata ve Arthropoda filumlarında vücut örtüsü
4 Protozoa, Spongia, Coelenterata, filumlarında Sindirim sistemi
5 Platyhelminthes ve Nemathelminthes filumlarında Sindirim sistemi
6 Annelida, Mollusca, Echinodermata ve Arthropoda filumlarında Sindirim sistemi
7 Protozoa, Spongia, Coelenterata, Platyhelminthes ve Nemathelminthes filumlarında solunum sistemi
8 Annelida, Mollusca, Echinodermata ve Arthropoda filumlarında solunum sistemi
9 Ara Sınav
10 Protozoa, Spongia, Coelenterata, Platyhelminthes, Nemathelminthes filumlarında dolaşım sistemi
11 Annelida, Mollusca, Echinodermata ve Arthropoda filumlarında dolaşım sistemi
12 Sırasıyla Protozoa, Spongia, Coelenterata, Platyhelminthes, Nemathelminthes filumlarında boşaltım sistemi
13 Annelida, Mollusca, Echinodermata ve Arthropoda filumlarında boşaltım sistemi
14 tekrar
Kaynaklar
Ders Notu Karşılaştırmalı omurgasız hayvanlar Morfoloji Ders Notları
OMURGASIZLAR BİYOLOJİSİ / Biology of the Invertebrates Nobel yayıncılık, 2013
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,64
Dersin AKTS Kredisi 4