Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Omurgalı Hayvanlar Sistematiği | BIY 304 | 6 | 3 + 2 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Bölümün Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Omurgalı hayvanların genel özellikleri açıklama; omurgalı hayvanları sınıf, takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırma. |
Dersin İçeriği | Omurgalı hayvanların genel özellikleri ve sınıflandırılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kordalıların ve ilkel kordalıların temel özelliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , |
2 | Yuvarlak ağızlıların temel özelliklerini açıklar ve sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , |
3 | Kıkırdaklı balıkların temel özelliklerini bilir ve kıkırdaklı balıkları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , |
4 | Kemikli balıkların temel özelliklerini bilir ve kemikli balıkları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , |
5 | İki yaşamlıların, sürüngenlerin, kuşların ve memelilerin temel özelliklerini bilir, bunları teşhis eder ve sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , |
6 | |||
7 | |||
8 | |||
9 | |||
10 | |||
11 | |||
12 | |||
13 | |||
14 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kordalıların Genel Özellikleri | |
2 | İlkel Kordalıların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma | |
3 | Yuvarlak Ağızlıların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma | |
4 | Kıkırdaklı Balıkların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma | |
5 | Kemikli Balıkların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma | |
6 | Kemikli Balıkların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma | |
7 | İki Yaşamlıların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma | |
8 | İki Yaşamlıların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sürüngenlerin Genel Özellikleri ve Sınıflandırma | |
11 | Sürüngenlerin Genel Özellikleri ve Sınıflandırma | |
12 | Kuşların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma | |
13 | Kuşların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma | |
14 | Memelilerin Genel Özellikleri ve Sınıflandırma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kuru, M. 2001. Omurgalı Hayvanlar. Palme Yayıncılık, 6. Baskı, Ankara. |
Ders Kaynakları | 1.Başoğlu, M., Özeti, N. ve Yılmaz, İ. 1994. Türkiye Amfibileri. Genişletilmiş 2. Baskı. Ege Üniversitesi Basımevi. Bornova/İzmir. 2.Başoğlu, M. ve Baran, İ. 1977. Türkiye Sürüngenleri. Kısım I. Kaplumbağalar ve Kertenkeleler. İlker Matbaası, Bornova/İzmir. 3.Başoğlu, M. ve Baran, İ. 1980. Türkiye Sürüngenleri. Kısım II. Yılanlar. Ege Üniversitesi Matbaası, Bornova/İzmir. 4.Geldiay, R. ve Balık, S., 2009. Türkiye Tatlısu Balıkları (Ders Kitabı). 6. Baskı, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornovaİzmir. 5. Young, J.Z. 1981. The life of vertebrates. English Language Book Society/Oxford University Press, Oxford. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
3. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 188 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |