Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Omurgalı Hayvanlar Sistematiği BIY 304 6 3 + 2 4 8
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ,
Dersin Yardımcıları Bölümün Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Omurgalı hayvanların genel özellikleri açıklama; omurgalı hayvanları sınıf, takım, familya, cins ve tür düzeyinde sınıflandırma.
Dersin İçeriği Omurgalı hayvanların genel özellikleri ve sınıflandırılması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kordalıların ve ilkel kordalıların temel özelliklerini öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav ,
2 Yuvarlak ağızlıların temel özelliklerini açıklar ve sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav ,
3 Kıkırdaklı balıkların temel özelliklerini bilir ve kıkırdaklı balıkları sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav ,
4 Kemikli balıkların temel özelliklerini bilir ve kemikli balıkları sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav ,
5 İki yaşamlıların, sürüngenlerin, kuşların ve memelilerin temel özelliklerini bilir, bunları teşhis eder ve sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Sınav ,
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kordalıların Genel Özellikleri
2 İlkel Kordalıların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
3 Yuvarlak Ağızlıların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
4 Kıkırdaklı Balıkların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
5 Kemikli Balıkların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
6 Kemikli Balıkların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
7 İki Yaşamlıların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
8 İki Yaşamlıların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
9 Ara Sınav
10 Sürüngenlerin Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
11 Sürüngenlerin Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
12 Kuşların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
13 Kuşların Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
14 Memelilerin Genel Özellikleri ve Sınıflandırma
Kaynaklar
Ders Notu Kuru, M. 2001. Omurgalı Hayvanlar. Palme Yayıncılık, 6. Baskı, Ankara.
Ders Kaynakları 1.Başoğlu, M., Özeti, N. ve Yılmaz, İ. 1994. Türkiye Amfibileri. Genişletilmiş 2. Baskı. Ege Üniversitesi Basımevi. Bornova/İzmir.
2.Başoğlu, M. ve Baran, İ. 1977. Türkiye Sürüngenleri. Kısım I. Kaplumbağalar ve Kertenkeleler. İlker Matbaası, Bornova/İzmir.
3.Başoğlu, M. ve Baran, İ. 1980. Türkiye Sürüngenleri. Kısım II. Yılanlar. Ege Üniversitesi Matbaası, Bornova/İzmir.
4.Geldiay, R. ve Balık, S., 2009. Türkiye Tatlısu Balıkları (Ders Kitabı). 6. Baskı, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornovaİzmir.
5. Young, J.Z. 1981. The life of vertebrates. English Language Book Society/Oxford University Press, Oxford.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme X
2 Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma X
3 Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme X
4 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme X
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma X
6 Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi X
7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme X
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma X
9 Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma X
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma X
11 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma X
12 Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma X
13 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Kısa Sınav 25
2. Kısa Sınav 25
3. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 3 8 24
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 188
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,52
Dersin AKTS Kredisi 8