Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Biyoloji II | BIY 102 | 2 | 4 + 2 | 5 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitkisel dokular, hayvansal dokular, canlılarının sınıflandırılması ve sistemleri, yayılışı, türleşme konularında yeterli ve gerekli düzeyde bilgiye sahip öğrenciler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bitkisel dokular, hayvansal dokular, canlılarının sınıflandırılması ve sistemleri, yayılışı, türleşme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitkisel ve hayvansal dokuları sınıflandırır. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
2 | Bitkisel ve hayvansal dokuların yapılarını kavrar. | Anlatım, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
3 | Canlılardaki sistemlerin özelliklerinin ve görevlerini öğrenir. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Tür oluşum mekanizmalarını açıklar. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Canlıları sınıflandırır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Canlıların yeryüzündeki yayılışı konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitkisel dokular : Meristematik , vasküler kambiyum | |
2 | Bitkisel dokular : Epidermis, peridermis | |
3 | Bitkisel dokular : Destek doku, iletim doku, salgı doku | |
4 | Hayvansal dokular : Epitel doku, bağ ve destek doku | |
5 | Hayvansal dokular : Kas ve sinir doku | |
6 | Canlılarda sistemler : Sindirim, dolaşım, solunum | |
7 | Canlılarda sistemler : Boşaltım, endokrin, sinir | |
8 | Deri, İskelet ve kas sistemi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Canlılarda üreme | |
11 | Tür tanımı ve tür oluşum mekanizmaları | |
12 | Canlıların sınıflandırılması | |
13 | Canlılığın ortaya çıkışı ve evrim | |
14 | Ekoloji |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demirsoy, A. Türkan, İ., Genel Biyoloji, Palme Yayıncılık, 1999 |
Ders Kaynakları | 1. Keaton,W.T., J.L. Gould, Biological Science W.W.Norton and Company, NY, 1993 2. Akman, Y., Botanik Bitki Biyolojisine Giriş, Palme Yayınları, 1991 3. Kocataş, A., Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 4. Karol, S., Ayvalı, C., Suludere, Z., Hücre Biyolojisi, Öğün Matbaacılık, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |