Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Biyoloji I | BIY 101 | 1 | 4 + 2 | 5 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Biyoloji Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyoloji bilimi, ilgi alanı, yaşamsal moleküller, hücre yapısı, metabolizması ve bölünmesi konularında yeterli ve gerekli bilgilere sahip öğrenciler yetiştirmek |
Dersin İçeriği | Biyolojinin konusu, gelişimi, yaşamın inorganik ve organik temeli ve hücre düzeyinde yaşam şekli. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Biyolojinin tarihi gelişimi ve içeriğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Yaşamsal inorganik ve organik moleküllerin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
3 | Hücresel düzeyde metabolizmayı kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
4 | Hücrenin yapısı ve organelleri ile ilgili bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
5 | Hücre döngüsünü ve hücre bölünmesini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoloji Bilimine Giriş, Tarihçe, Canlının Temel Özellikleri | |
2 | Atom, Element, Kimyasal Bağlar, İnorganik Moleküller | |
3 | Organik Moleküller ve Sekonder Metabolitler | |
4 | Hücre Teorisi, Hücresel Farklılıklar, Prokaryotik ve Ökaryotik Hücre | |
5 | Hücre Zarı ve Duvarı, Sitoplazma | |
6 | Çekirdek ve Organeller | |
7 | Biyokataliz, Enzimler, Enerji Taşınımı | |
8 | Kemosentez ve Fotosentez | |
9 | Ara sınav | |
10 | Solunum | |
11 | Protein Sentezi ve Yağ Metabolizması | |
12 | Hücrelerarası İletişim, Madde Alınımı ve Taşınımı | |
13 | Hücre Döngüsü | |
14 | Mayoz Bölünme ve Kalıtım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demirsoy, A. Türkan, İ., Genel Biyoloji, Palme Yayıncılık, 1999 |
Ders Kaynakları | 1. Keaton,W.T., J.L. Gould, Biological Science W.W.Norton and Company, NY, 1993 2. Akman, Y., Botanik Bitki Biyolojisine Giriş, Palme Yayınları, 1991 3. Kocataş, A., Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 4. Karol, S., Ayvalı, C., Suludere, Z., Hücre Biyolojisi, Öğün Matbaacılık, 2000 5.Ateş, A,; Genel Biyoloji (Zooloji). Palme Yayıncılık.2005 6. Campbell-J.B.Reece.; Biyoloji. Çeviri Editörleri E.Gündüz, A.Demirsoy, İ.Türkan Palme Yayıncılık © 2006N.A. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |