Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Spor ve Oyun Eğitimi | SAU 202 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HASİP CANA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Okul öncesi dönemde oyunun önemini kavratmak ve çocuğun gelişimine katkılarını öğretmek Ayrıca;Oyun evrelerini öğrenebilme Oyun çeşitlerini öğrenebilme oyunların sınıflandırılmasını kavrama Geleneksel oyunların özelliklerini kavrama Araçlı, araçta, araçsız oyun örneklerinin hazırlanıp uygulamak |
Dersin İçeriği | Okul öncesi eğitimde oyunun önemi, evreleri, çeşitleri, oyunun yapısal temelleri, eğitsel oyunların sınıflandırılması, ( oyunun karakterine göre, oyunu seçmede ve oynamada etkili olan özelliklerine göre) . Gelenekseloyun örnekleri. Araçlı, araçta, araçsız yapılan oyun örnekleri, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyunun Tanımı.çeşitleri ve faydalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Çocuklar için oyunun ve hareket eğitiminin önemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Öğrenme ve öğretim ilkelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Beden eğitimi ve oyun etkinlikleri uygulamalarda dikkat edilmesi gereken ilkeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Okul öncesi dönemde oyunun önemini ve oyunun çocuğun gelişimine etkilerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Oyunda dikkat süresi ve oyunlardaki tehlikeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Oyunda disiplin, ödül ve ceza uygulamalarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Geleneksel oyunların ve güncel oyunların avantaj ve dezavantajlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Beden eğitimi ve oyun öğretiminin ders planını hazırlayabilir. | Anlatım, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
10 | Araçla, araçsız hazırlanan oyun örneklerinin sınıfta sunar ve tartışır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oyunun Tanımı, çeşitleri ve faydaları | |
2 | Çocuklarda hareket eğitimi | |
3 | Öğrenme ve öğretim ilkeleri; Çocuk nasıl öğrenir? | |
4 | Çocuğun gelişiminde hareket eğitiminin yeri ve önemi | |
5 | Sportif Beden eğitimi ve oyun etkinlikleri dersinin uygulamalarda dikkat edilmesi gereken ilkelerin kavratılması | |
6 | Okul öncesi dönemde oyun ve gelişim | |
7 | Oyunda dikkat süresi,oyunlardaki tehlikeler | |
8 | Çocuklara oyun öğretiminin nedenleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Oyunda disiplin. Ödül ve cezanın gerekliliği ve uygulanması | |
11 | Geleneksel oyunların ve güncel oyunların avantaj ve dezavantajları | |
12 | Beden eğitimi ve oyun öğretiminin planlanması ve ders planın hazırlanması | |
13 | Araçla, araçsız hazırlanan oyun örneklerinin sınıfta sunulması ve tartışılması. | |
14 | FİNAL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hazar, M., beden eğitimi ve sporda oyunla eğitim, (2006),Tututay , 5. Baskı, Ankara |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 55 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |