Dersin Detaylı Bilgileri

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Ağ, ağ toplumu, blog, dijital yayımcılık ve yayıncılık gibi konularda informatif bilgi ve yorum yeteneği geliştirecekler 1 A, C
2) Türkiye´de dijital teknolojilerle ilişkili olan toplumsal deneyim ve pratikleri diğer ülkelerle karşılaştırabilir ve karşılaştırmalı analiz yapabilecekler 1 A, C
3) Dijital medya dünyasında etik tartışmalar yapabilecek ve habercilik mesleğinin önemli kilometre taşı sayılan haberin-haberciliğin güvenirliği gibi konularda düşünce ve yorum geliştirebilecekler 1 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım
Ölçme Yöntemleri: A: Sınav , C: Ödev

DERS AKIŞI

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Ağların temel kavramları ve tarihçesi
3 Türkiye?de dijital meda
4 Dijital gazetecilikte anahtar konular
5 Sosyal ağlar ve bloglar
6 Wiki-gazeteciliği
7 Wiki sızıntıları: Yeni fırsatlar?
8 Sanal Kimlikler
9 Yayımcılıkta yaklaşımlar
10 Ayrılmalarda trendler
11 Paylaşma kültürü
12 Siberaktiviteler ve Siberterör
13 Etkileşim Teorileri
14 Yakınsama Teorileri
KAYNAKLAR
Ders Notu

New Yorker, First Monday, Wired, Birikim.

Diğer Kaynaklar

Tolga Kara, Sosyal Medya Endüstrisi, Beta, 2013.
Murat Dağıtmaç, Sosyal Medya Bizi Neden Kullanır, Okur Kitapığı, 2015. 

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SIRA KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 2 20
Kısa Sınav 3 20
Ödev 4 20
Toplam 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 60
Finalin Başarıya Oranı 40
Toplam 100

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Etkinlik SAYISI Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 5 5
Final 1 9 9
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5
Dersin AKTS Kredisi 5