Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Torna Teknikleri | GSF 016 | 0 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Torna çıkışlı formlardan fonksiyonel ve dekoratif tasarımlar üretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Öğrencinin Seramik tornasını kullanmayı ve becerilerini sanatsal yorumlamaya geçme süreci içinde ihtiyacı olan ileri düzey tekniklerinin aktarılması ve tasarımla tekniğin birleştirilmesinde ustalaşmayı amaçlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel çömlekçi tornasını kullanarak, seramiği mimari alanlara taşımayı (duvar panosu,bahçe heykeli) öğrenmek. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
2 | Geleneksel çömlekçi tornasını kullanarak günümüz sanat anlayışına uygun seramik ürünler yaratmak. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Torna çıkışlı strüktür. | |
2 | Eskizlerin değerlendirilmesi. | |
3 | Birimlerin tornada sekillendilmeye başlanması. | |
4 | Tornada şekillendirmeye devam. | |
5 | Strüktürü oluşturan birimlerin montajı ve Vize notunun verilmesi. | |
6 | Strüktür çıkışlı fonksiyonel çay takımı. | |
7 | Eskizlerin değerlendirilmesi ve seçilen eskize 1. arasınav notunun verilmesi. | |
8 | Tornada şekillendirmeye başlanması. | |
9 | Torna çekimine devam edilmesi. | |
10 | Strüktür çıkışlı çaydanlığın 2. arasınav notunun verilmesi. | |
11 | Strüktür çıkışlı bahçe seramiği. | |
12 | Eskizlerin değerlendirilmesi ve tornada şekillendirilmeye başlanması. | |
13 | Tornada şekillendirmeye devam edilmesi. | |
14 | Ödev notunun verilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | The Bıg book Of Ceramıcs Joaquim CHAVARRİA The Potter’s Manual Kenet CLARIC Workıng With Clay Susan PETERSON Contemporary Ceramıc’s Susan PETERSON Two-In-One Manuals Ceramıcs Steve MATTİON Anadoluda Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik Güngör GÜNER |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |