Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dekor Teknikleri Teknolojisi | CTS 306 | 6 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NİLAY KARAMAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. NİLAY KARAMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Çini sanatında kullanılmış olan tüm dekorlama tekniklerini ve dönem özelliklerini teorik anlatır ve uygular. Özel tasarımlar yapılır. |
Dersin İçeriği | Türk Çini Sanatının her aşaması konusunda bilgi sahibi olunur. Öğrendikleri teknik ve teorik bilgiler ışığında kendi özgün eserlerini tasarlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Selçuklu ve öncesi dönemlerin çinilerinde kullanılmış olan dekor tekniklerini bilir ve kullanılır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Günümüz seramik sanatında kullanılan tekniklerin teknolojik ve estetik yapısını geçmişin dekorlarıyla yorumlar. | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Büyük alan düzenlemeleri ekip çalışması ile uygulanır. | Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Üç boyutlu yüzeylerin alan kullanımlarında dekor tekniklerinden yararlanır ve özgün tasarımlar uygular. | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
5 | Çamur ve bisküvi dekorlarını uygular. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
6 | Sırlı Tuğla dekor tekniğiyle özgün tasarımlar uygular. | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | XIII-XIV.ve XV.yy.da Türk Çini Sanatında Kullanılmış olan Minai tekniğinin anlatımının yapılması ve ilk eskiz çalışmasına başlanması. | |
2 | Eskizlerin konturolü,Minai için hazırlanması gereken sırların hazırlanması ve uygulanması. | |
3 | Fırınlanmış olan karoların üzerlerine, Altın yaldızla dekor lama işlemlerinin yapılmasına başlanması. | |
4 | Dekorlama işlemlerinin tamamlanması. 1.Quiz notu. | |
5 | Lüsterli Sırların özelliklerinin anlatılması ve Selçuklu geçmelerinden oluşacak rölyef bir kompozisyonun verilmesi. | |
6 | Çamurdan rölyef dekorların hazırlanması. | |
7 | Bisküvi pişirimi yapılan çalışmaların,Lüsterle sırlanması. | |
8 | 2. Quiz notunun verilmesi | |
9 | Sırlı Tuğla Dekorunun anlatılması. | |
10 | Sırlı Tuğla dekorlama sistemiyle yapılacak bir pano çalışmasının eskizine başlanması | |
11 | Onaylanan çalışmaların çamurdan kalıplarının hazırlanması. | |
12 | Bisküvi pişimlerinin tamamlanması ve artar lanıp,renkli sırlarla sırlanması.Vize notu. | |
13 | Lacvardina tekniğinin anlatılması.20x40cm.lik eskiz çizimlerine başlanması. | |
14 | Uygulamalara geçilmesi-Final. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Olıver WATSON,Ceramıcs From Islamıc Lands, İstanbul 2005-Yıldız Demiriz,İslam Sanatlarında Geometrik Süsleme, Lebib yayın evi-İstanbul.2000-Doğan Kuban, Divriği mucizesi.Yapı Kredi yayınları- İstanbul 2003-Gönül Öney, İslam Sanatı,Şerare Yetkin.Türk Çini Sanatı.İstanbul. |
Ders Kaynakları | Yrd.Doç.Dr.Fehmi Demirel;Marmara Ün.Seramik-cam A.S.D Teknoloji dersi notları. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |